۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۰۸۶۵
همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود؛

جلسات تفسیر قرآن در خراسان شمالی با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم در بجنورد همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم و مشهد خبر داد.
حجت الاسلام هدایتی - رییس تبلیغات اسلامی بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به دعوت از اساتید استانی و کشوری برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در بجنورد همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: محافل انس با قرآن و جلسات تفسیر قرآن کریم در مرکز خراسان شمالی با دعوت از اساتید استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با ماه رمضان ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در بیش از ۳۵۰ مسجد بجنورد برگزار می‌شود که اجرای برنامه‌های تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید شاخص استانی و کشوری ازجمله ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه در ماه رمضان سه جلسه تفسیر قرآن کریم به‌صورت محوری در بجنورد برگزار می‌شود، ادامه داد: جلسه تفسیر قرآن کریم در دهه اول ماه مبارک رمضان در مسجد امام رضا (ع) بجنورد با حضور آیت‌الله حسینی خراسانی و همراه با نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

وی افزود: دومین جلسه تفسیر قرآن کریم در محل مسجد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و نمازگزاران همراه با اقامه نماز ظهر و عصر از جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله رحمانی سبزواری بهره خواهند برد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد خاطرنشان کرد: سومین جلسه تفسیر قرآن کریم هم در محل مسجد انقلاب و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، ارمغان ماه رمضان را پاکی جسم و روح دانست و افزود: علت اینکه روح انسان در این ماه پاک می‌شود این است که با یاد خدا همراه هستیم و سلامت جسم انسان در این ماه هم از طریق مراقبت از انجام ندادن گناه در این ماه حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همچنین ماه رمضان فرصت ذی­قیمتی برای استجابت دعا است و همه باید قدر این فرصت را بدانیم، افزود: بر اساس روایات اسلامی در ماه رمضان اگر در یک جمع یک نفر دعا کند و دعای او پذیرفته شود، دعای سایران هم مستجاب می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار کرد: امام سجاد (ع) رمضان را به‌عنوان ماهی معرفی کردند که طهور و طاهر بوده و به‌وسیله آن همه چیز پاک می‌شود؛ ازاین‌رو باید از این ماه بیشترین استفاده معنوی را ببریم./302/9314/ب1

ارسال نظرات