۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۰۰۸۷۸
امام جمعه شهرری:

آل خلیفه از شاه ایران عبرت بگیرد

امام جمعه شهرری کشتار مردم بی دفاع بحرین را محکوم کرد و گفت: حکومت آل خلیفه باید از شاه ایران عبرت بگیرد چرا که حکومت او قدرتی پوشالی است.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ شهرری برگزار شد، گفت: رمضان، ماه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و برکات است.

وی افزود: لیلةالقدر و نزول قرآن از مهمترین ظرفیت‌های این ماه مبارک است، خداوند در این ماه روزه را بر مومنان واجب کرد. پیامبر(ص) فرمودند: ماه رمضان بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با خداوند است.

امام جمعه شهرری با اشاره به وظایف اجتماعی مردم در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: صدقه دادن و دستگیری از فقرا و ایتام از توصیه‌های اسلام در این ماه است، حرمت به دیگران، افطاری دادن، قرائت قرآن، خوش خلقی با زیردستان از اموری است که به روزه داران بسیار سفارش شده است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر، ابراز کرد: والدین وظیفه دارند ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان را در آزادسازی خرمشهر برای فرزنددانشان بازگو کنند، آزاد سازی خرمشهر از مهمترین افتخارات ایران در دوران دفاع مقدس است. این کمال بی انصافی است که محتوای فرهنگ ایثار و شهادت از کتابهای دانش آموزان حذف شده است.

وی با اشاره به جریانات بحرین، گفت: جریان بحرین تنها اختصاص به مساله شیخ عیسی قاسم ندارد بلکه سخن از هفتاد درصد شیعه مظلومی است که هر روز از سوی رژیم آل خلیفه کشته و یا مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: حکومت آل خلیفه که با ضرب و زور انگلیسی‌ها به قدرت رسید با هزینه همین مستکبران در حال ظلم و ستم به مردم مظلوم شیعه است، اما حکومت آل خلیفه باید از شاه ایران عبرت بگیرد چرا که حکومت او قدرتی پوشالی است.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان، گفت: ترامپ با سه هدف به منطقه سفر کرد نخستین هدفش مربوط به مساله اقتصادی و به یغما بردن ثروت باد آورده عربستان بود، دومین هدف که مضحک‌ترین جوک‌ عالم است معرفی عربستان با عنوان مرکز مبارزه با تروریسم است.

وی در ادامه ناتوی عربی را از دیگر اهداف این سفر دانست و گفت: تشکیل ناتوی عربی علیه ایران در طول 37 سال وجود داشته و امروز این ادعا طنزی بیش نیست./201/813/ب1

ارسال نظرات