۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۸۸۴
امام جمعه بندرعباس:

ترویج معنویت اصلی مهم برای پیشرفت جامعه اسلامی است

امام جمعه بندرعباس ترویج معنویات را یک اصل مهم برای پیشرفت در جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز آمریکا دشمن آشکار معنویت است و همین روحیه معنویت بود که سبب پیروزی کشور در دفاع مقدس شد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: برای درک بهتر رمضان باید دید فلسفه و حکمت های این ماه الهی چیست.

وی در ادامه، رعایت تقوای الهی را به عنوان حکمت و فلسفه رمضان دانست و افزود: روزه در تمام ادیان وجود داشته و در دین ما نیز ۳۰ روز برای روزه داری تعیین شده است.

امام جمعه بندرعباس، ماه رمضان را ماه همزبانی با خداوند دانست و تصریح کرد: فلسفه گرسنگی در این ماه به معنی نخوردن غذا نیست بلکه ادراک و فهم گرسنگی است و اینکه باید برای زیستن در جامعه انسانی دردهای این چنینی را لمس کرد.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: خیلی‌ ها با آمدن رمضان به غذاهای رنگارنگ می ‌اندیشند اما رمضان ماه تقوا و ماه تقویت روح انسان است و باید زبان را کنترل کرده و غیبت و تهمت را از زندگی خودمان دور کنیم.

وی به جایگاه ماه مبارک رمضان در نظام اجتماعی و دینی جامعه ایران اشاره کرد و گفت: در تاریخ هیچ حاکمیتی به اندازه نظام جمهوری اسلامی برای ماه مبارک رمضان اهمیت قائل نبوده و این نشان از روح خداجوی ملت بزرگ ایران است و شما شاهد آن هستید که برای اثبات حلول ماه مبارک رمضان، دهها گروه تجسس به دنبال ماه می‌گردند تا دین و شریعت مردم به درستی و با استدلال و اثبات واقعی مورد صیانت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به توجه و اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی به اصول اساسی دین مردم افزود: به عنوان مثال، اقدامات مناسب انجام شده در راستای مناسک حج از سوی کاروان ‌ها و با برنامه‌ ریزی قبلی موجب انجام شایسته فرایض می ‌شود و روحانیان همراه کاروان به طور مستمر در کنار حجاج حضور دارند تا اعمال لازم به درستی انجام شوند.

آیت الله نعیم آبادی، ترویج معنویات را یک اصل مهم برای پیشرفت در جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز آمریکا دشمن آشکار معنویت است و همین روحیه معنویت بود که سبب پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس شد.

وی تاکید کرد: آنچه که کشور را به سرافرازی رسانده همین معنویت است و بهترین راهکار برای توسعه معنویت ماه رمضان بوده که در همه کشورهای اسلامی مشترک است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید به اینکه هیچ سفره ای قابل مقایسه با سفره ماه رمضان نیست، تصریح کرد: خداوند در این ماه حتی نفس کشیدن و خواب مومن را عبادت و تلاوت یک آیه قرآن را برابر با کل قرآن می داند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به حماسه بزرگ فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 گفت: فتح خرمشهر و پیروزی جبهه اسلام بر رژیم بعثی عراق که از سوی دهها کشور مورد حمایت مستقیم قرار می‌گرفت، یک الگو در تاریخ مقاومت ملت ایران است که هرگز فراموش نخواهد شد./201/851/ب1

ارسال نظرات