۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۹۷۸
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

رمضان فرصت رشد روحی و معنوی انسان است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که ماه رمضان زمان رشد و تعالی روحی انسان ها است، گفت: در این ماه اگر از عبادت پروردگار غفلت کنیم از رحمت واسعه خداوند دور می شویم.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که انسان مومن آن کسانی هستند که از فرصت ها بهترین استفاده را ببرند، گفت: انسان سعادتمند آنانی هستند که از فرصت رمضان همچون شعبان و رجب برای کسب توشه اخروی و سعادت بهترین بهره و استفاده را ببرند.

وی با بیان این که مومنان سختی های زندگی را برای رضای خداوند متعال تحمل می کنند، تصریح کرد: کسانی که ایمان آورده، عمل صالح انجام داده و یکدیگر را سفارش به حق و صبر کنند در روز قیامت با دستان پر در محضر خداوند متعال برای حسابرسی اعمال حاضر می شوند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که در ماه رمضان درهای رحمت الهی گشوده شده، شیاطین به غل و زنجیر بسته می شوند و درهای باغ بهشت به روی مردم گشوده می شود، اظهار کرد: در این ماه خداوند زمینه را فراهم کرده و در بهترین مدرسه با بهترین معلمان و اساتید می توان به دریافت معارف و فضائل دینی پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که در این ماه زمینه های رشد و تعالی آماده است و هر کس از این زمینه و ظرفیت برای رشد و پیشرفت خود استفاده نکند ضرر کرده است، خاطر نشان کرد: این ماه بهترین زمان برای بخشش، رشد و کمال است و هر کس ماه رمضان را درک کند اما بخشیده نشود از رحمت خداوند دور است.  

وی با بیان این که ماه رمضان زمان رشد و تعالی روحی انسان ها است و یک کار خوب به اندازه هزاران ماه ثواب می گیرد، گفت: هر کار خیر و نیک در این ماه هزاران ثواب می گیرد، نفس کشیدن و خوابیدن در آن نیز عبادت است و در این ماه نیز اگر از عبادت پروردگار غفلت کنید از رحمت واسعه خداوند دور می شوید.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این ماه در این ماه با زمینه مساعد آن اگر کسی در نامه عملش گناهی باقی بماند خود مقصر است، اظهار کرد: دستور رسول خدا(ص) در این ماه آن است که اگر کارگرد و یا شاگردی دارید به او تخفیف بدهید تا خداوند در روز قیامت هنگام حساب کشیدن به او تخفیف و اجر عنایت می کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ماه رمضان را ماه خدمت به بندگان الهی دانست و با بیان این که دستور است تا در این ماه حتی به اندازه یک دانه خرما افطاری بدهید، خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند آنانی بهترین زندگی را دارند که در طول حیات خود زندگی تعدادی را رو به راه کنند و این فرهنگ رضوی است.

وی با بیان این که هر کس فلسفه رمضان را درک نکند از رحمت خداوند دور است، یادآور شد: باید با تاکید بر سیره انبیا و ائمه اطهار بندگان فلسفه رمضان را درک کرده و از آن در راستای رشد و تعالی خود بهره ببرند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات