۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۰۰۹۹۱

برگزاری اولین بزرگداشت شهدای طلبه مدافع حرم در قم

اولین سالگرد شهدای مدافع حرم، شهید سید محمدحسن حسینی و شهید احمد مکیان با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت زینب(س) با تجلیل از خانوادههای این دو شهید بزرگوار برگزار شد.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین سالگرد شهدای مدافع حرم، شهید سید محمدحسن حسینی و شهید احمد مکیان با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت زینب(س) با تجلیل از خانوادههای این دو شهید بزرگوار برگزار شد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به جایگاه شهدا ابراز کرد: امروز این شعار را می دهند که ترک جهاد مساوی با زندگی است، تا رای بیاورند.

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس که 85 کشور به کشور ایران حمله کردند، 20 میلیون نفر می توانستند اسلحه به دست بگیرند و به میدان مبارزه با کفر بروند در حالی که از این تعداد تنها 850 هزار نفر در دفاع از میهن اسلامی خودشان شرکت کردند و دست اجانب را از تعرض به کشورشان کوتاه کردند و برای اسلام و اهل اسلام آبرو خریده اند.

استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه امروز در جهان اسلام جوانان عاشق ولایت هستند، گفت: امروز جوان‌های یادی آماده شهادت هستند، امروز نیروهای که در بحرین، یمن، سوریه، عراق و جاهای دیگر در حال مبارزه هستند تنها جزئی از نیروهای اسلامی هستند که به مقابله با کفار برخواسته اند.

وی طرح سئوالاتی همچون آیا مبارزه کنیم یا نه و آیا انقلابی باشیم یا نه؟ را از مباحث انحرافی دانست و گفت: دشمنان مدام رصد می کنند و می دانند که مردم ایران همانند دهه 60 همچنان انقلابی هستند، ولی متاسفانه امروز دولت مردان ما از صلح و گفتمان صحبت می کنند در حالی که رییس جمهور آمریکا کشورههای عربی را بر علیه ایران بسیج کرده است.

 حجت اسلام پناهیان با ابراز تاسف گفت: برخی از مسؤولان ما همچنان فکر می کنند که مشکل آمریکا با ما مساله دموکراسی است درحالی که آنها کاملا معتقدند که کشور ایران دموکراسی را در عالیترین حد خودش اجرا می کند.

وی با بیان اینکه معنای میانه روی در فرهنگ غرب با چیزی که دولتمردان فکر می کنید متفاوت است، تصریح کرد: نرمش در مقابل آمریکا به معنای میانه روی نیست، معنای میانه روی در فرهنگ امریکایی گرگ های حار وحشی در سوریه هستند که به بچه یازده ساله رحم نمی کنند در واقع آنها به دنبال این هستند که انسانهای غیر انقلابی را تبدیل به وحشیانی کنند که بتوانند در سراسر جهان ریشه انقلاب را خشک کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دولتمردان ما در سازمان ملل می گویند نظر جمهوری اسلامی این است که تمام مشکلات امروز جهان من جمله خاورمیانه با گفت و گو و صلح حل می شود در حالی که این نظر جمهوری اسلامی نیست، اگر اینگونه بود که مواضع رهبر معظم انقلاب اینقدر شفاف در نابودی نظام استکبار نبود.

اهمیت مطالبه حقوق شهدا

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در سال 85 فرمودند، امروز بیشتر از هرچیزی باید به حقوق شهدا اندیشید، ولی متاسفانه فرمایش ایشان زمین ماند و بحثی از حقوق شهدا به میان نیامد و امروز راحت به بهانه یک فرایند زود گذر سیاسی  مانند انتخابات راحت به ساحت مقدس شهادت و جهاد اهانت می کنند تا برای چند صباحی به پست و جایگاهی برسند.

وی با اشاره به اینکه بحث حقوق شهدا باید یکی از مباحثی باشد که بطور جد مردم آن را پیگیری کنند، افزود: اگر ما از روز اول به حقوق شهدا می اندیشیدیم و برای احقاق این حقوق قدم جدی برداشته می شد مساله به این جا نمی رسید که الان در خیلی از جاها مجبور باشیم بریم خانواده های مدافعین حریم اهل بیت(ع) را دلداری و تسلی بدهیم که آنها به حرف ها و ملامت ها توجه نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز مجاهدتهای شجاهانه شهدا را به صورت مستقیم و غیر مستقیم زیر سوال می برند، تصریح کرد: مطالبه حقوق شهدا جز وظایف اولیه کسانی است که در معرض جریان شهدا قرار دارند، در واقع گریه کن و زجه زن برای سیدالشهدا(ع) زیاد است ولی طالب خون اباعبدالله الحسین(ع) کجاست.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهدا نمیمیرن بلکه زنده اند، گفت: متاسفانه کسانی این را قبول ندارند، در حالیکه یک شهید سه بار توفیق زندگی پیدا می کند سپس با مرگ طبیعی از دنیا می رود، نخست از زمانی که به دنیا می آید تا زمان شهادتش دوباره توفیق زندگی پیدا می کند در یک عالم دیگر و وقتی رجعت می کند هم توفیق زندگی کردن را پیدا می کند تا عمرش به سر آید بنابراین کسی حق ندارد شهدا را با مرده ها مقایسه کنند./875/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات