۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۱۰۰۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مبلغان ماه رمضان به مسائل اعتقادی جوانان توجه کنند

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری توجه به مسائل اعتقادی جوانان را از مهم‌ترین وظایف مبلغان در ماه رمضان دانست و بر ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تبلیغ در ماه مبارک رمضان ضرورت هایی دارد که توجه به آنها می تواند در تبیین و ترویج معارف و مفاهیم دینی کمک زیادی کند.

وی افزود: این ماه مبارک بهترین زمان برای پرداختن به معارف قرآن و دعاهای مأثوره است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر انقلاب ضرورت هایی را برای یک منبر خوب و تأثیرگذار بیان کرده و اجزای آن را مورد اشاره قرار دادند که رجوع مبلغان و روحانیان به سخنان رهبری می تواند در اثرگذاری تبلیغ تأثیر فراوانی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان احکام را یکی از مهم‌ترین برنامه های تبلیغی در ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم منبری کامل باشد و مخاطبان از مطالب مطرح شده بهره ببرند، باید بیان احکام در منبرها را در دستور کار قرار دهیم تا مردم با احکام شرعی خود آشنا شوند و ماه مبارک رمضان زمینه بسیار خوبی را برای بیان احکام فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: توجه و بیان مسائل اعتقادی از دیگر موضوعاتی است که باید در تبلیغ مورد توجه قرار داد و جوانها به عنوان ادامه دهندگان راه نظام و انقلاب باید به عنوان مخاطب اصلی این معارف مورد توجه قرار گیرند و در مساجد و حسینیه ها که بهترین محل برای بیان این معارف اعتقادی است، این مسائل به جوان ها آموزش داده شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ریشه انسان در اعتقادات او قرار دارد و اگر جوان ها این اعتقادات را بیاموزند بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد ولی متأسفانه این موضوع در جامعه کمرنگ شده است و این درحالی است در سیره و سبک زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می شود که پرداختن به اعتقاد جوانان و پاسخ به سؤالات آنها از جایگاه بالایی برخودار بوده است.

استاد سطح عالی حوزه ادامه داد: از دیگر مسائلی که باید در منبرها به آن توجه داشت، ترویج سبک زندگی اسلامی است و باید تلاش شود تا مردم با این سبک آشنا شوند و مشکلاتی که در جامعه به دلیل دوری از زندگی اسلامی دیده می شود علاج شود و این ماه بهترین زمان برای آشنایی مردم با این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار کرد: ایجاد زمینه مطالبه گری از دیگر موضوعاتی است که باید در دستور کار مبلغان و روحانیان قرار گیرد که یکی زمینه های این مطالبه گری در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی در ادامه ابراز کرد: توجه به مسائل فرهنگی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اشاره شود و ما متأسفانه می بینیم که این موضوع در جامعه کم اهمیت تلقی می شود و دام های قوی شیطان در جامعه به ویژه در فضای مجازی که مسؤولان به جای مدیریت آن و استفاده از شبکه داخلی و مدیریت داخلی آن و  دوری از مدیریت آن در خارج از مرزها، تنها به دنبال افزایش سرعت و پرشتاب کردن آن هستند، موجب مشکلات فرهنگی متعددی در جامعه شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مردم از رحمت و برکت این ماه بهره مند شوند و مبلغان و روحانیان نیز از ظرفیت ویژه این ماه مبارک برای ترویج معارف دینی بهره لازم را ببرند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات