۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۰۲۱
امام جمعه شهر محمدیه:

نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام موسوی موینی با اشاره به ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید سعی کنیم معروفات در جامعه گسترش یابد و همه ما در برابر احیای این فریضه مسؤول هستیم و نباید برای احیای آن از هیچ تلاشی دریغ ورزیم.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی موینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، امام جمعه شهر محمدیه امروز در جمع  ائمه جماعات و روحانیون مساجد شهر محمدیه، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:  شهر اخلاق مدار شهری است که در آن معماری شهرسازی و رفتارها بر مبنای اسلام باشد و این امر محقق نمی‌شود مگر مساجد حلقه اتصال مردم و مسؤولان و جوانان باشد.

وی در ادامه با بیان این که در زمان جنگ و انقلاب مساجد نقش محوری داشتند و مراکزی پویا اثرگذار بودند، افزود: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنان روزه‌دار و به ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان سرشار از فیوضات و برکات است و همه باید تلاش کنیم از فیوضات این ماه نهایت استفاده را برده و زمینه را برای حضور فعال عموم مردم به ‌ویژه جوانان در محافل قرآنی، در بهار قرآن فراهم کنیم.

امام جمعه شهر محمدیه در ادامه ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش‌های دینی برای مخاطبان است اضافه کرد: روزه ‌داران باید با توجه به برکات این ماه بهره‌مندی لازم از آن را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی اظهار کرد: در برهه کنونی که دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند، وظیفه ما این است که با عزم ملی و مدیریت جهادی جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید سعی کنیم معروفات در جامعه گسترش یابد و همه ما در برابر احیای این فریضه مسؤول هستیم و نباید برای احیای آن از هیچ تلاشی دریغ ورزیم./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات