۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۰۱۰۵۰
با حضور نهادهای قضایی استان برگزار شد؛

جلسه رؤسای شورای امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌‌های قضایی قم

جلسه رؤسای شورای امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌‌های قضایی استان قم با حضور نمایندگانی از نهادهای قضایی استان، در سازمان قضایی نیروهای مسلح قم برگزار شد.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه رؤسای شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌‌های قضایی استان قم در سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم تشکیل شد.

در این جلسه که نمایندگانی از دادگستری کل استان، اداره بازرسی، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی و اداره کل زندانهای استان قم حضور داشتند، حسین صیدی معاون سازمانهای نظامی قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، قانون حمایت از آمران به معروف را تشریح کرد.

در این جلسه نماینده اداره کل زندانهای استان از بکارگیری ۳۰ روحانی برای اقامه‌ فریضتین در زندانهای استان خبر داد.

همچنین نماینده اداره بازرسی استان قم، فلسفه وجودی تشکیل سازمان بازرسی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و از فعال بودن شورای این اداره سخن گفت.

همچنین نمایندگان تعزیرات حکومتی و پزشکی قانونی نیز از تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف در اداره متبوع خود گزارشی را بیان کردند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام معرفت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌‌های ذیربط و مردم، اهتمام ویژه‌‌ای نسبت به این دو فریضه داشته باشند، با ذکر این روایت از رسول خدا(صلّی الله علیه و آله): «مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ»؛ این فریضه را نیز مصداق اهتمام به امور مسلمانان دانست و عنوان کرد: باید امکانات لازم برای اجرای این وظیفه فراهم شود.

گفتنی است، جلسه‌‌ آینده شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در اداره کل دادگستری استان قم تشکیل می شود./۸۴۰/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات