۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۰۱۰۵۴
مدیر حوزه علمیه قزوین:

رمضان فرصتی برای تربیت نفس‌های سرکش است

حجت الاسلام عباسی گفت: بدون شک، رمضان فرصتی برای تربیت نفس‌های سرکش است، زیرا در این ماه دل‌ها آماده‌اند که فیض الهی را دریافت کنند و شیاطین هم درغل و زنجیر هستند.
حجت الاسلام عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین امروز درجمع خانواده کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استان که در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده اباذر قزوین برگزارشد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: بدون شک، رمضان فرصتی برای تربیت نفس‌های سرکش است زیرا در این ماه دل‌ها آماده‌اند که فیض الهی دریافت کنند، و شیاطین هم درغل و زنجیر هستند.

وی در ادامه افزود: لحظه‌ افطار و پیش از اذان، زمانی بس گران‌بها برای دعا و نیایش و درخواست از خداوند مهربان است زیرا در آن لحظات دعاها مستجاب می‌شوند حضرت محمد(ص) فرموده‌اند دعا و درخواست سه تن، پیش خداوند پذیرفته می­شود روزه­دار، مظلوم و مسافر، پس باید تلاش کنیم که از فیوضات این ماه ارزشمند نهایت استفاده را ببریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش مهم خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: خانواده با دارا بودن پیشینه‌ای به قدمت آفرینش، اساسی‌ترین نهاد اجتماع است که زندگی اجتماعی از آنجا آغاز می‌شود و کانون آرامش، تعادل و شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها و نخستین وسیله انتقال مناسب فرهنگ به شمار می‌آید.

حجت الاسلام عباسی در ادامه افزود: خانواده در تمام جوامع، در برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، نقش محوری داشته و دارد و در دین مبین اسلام بر این مهم تاکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظام خانواده اظهار کرد: خانواده  نخستين نهاد اجتماعى است كه مهمترين نقش را در توسعه و رشد مراحل حيات بشر در امتداد تاريخ انسان از خود نشان داده است و از ابتدا تاکنون نسبت به ساير نهادهاى اجتماعى از ارزش و اهميت خاصى برخوردار بوده و خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه نظام خانواده، نظام ارزشمند و محبوبى است ابراز کرد: كه در اسلام هيچ بنايى محبوبتر از خانواده پايه ريزى نشده است پيامبر گرامی اسلام مى فرمايد «ما بنى فى الاسلام بناء اَحبّ الى اللَّه تعالى و اعزّ من التزويج» یعنی در اسلام هيچ نهادى محبوب تر و عزيرتر از تشكيل خانواده در نزد خداوند بنا نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان تصریح کرد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌شمرد./873/102/ب2

 

 

ارسال نظرات