۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۱۱۱
آیت الله علم الهدی:

ترویج فرهنگ انفاق بهترین برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه مشهد گفت: اگر ظرفیت های محدود شده درکشور اعم از ظرفیت های فناوری، علمی و اقتصادی در معرض عموم مردم قرار گیرد و بهره برداری از آن عام شود، بهترین برنامه برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.
جلسه تفسیر آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه «حدید» که در محل مهدیه مشهد بر گزار می شود، انتخاب این سوره مبارکه برای تفسیر در ایام ماه مبارک رمضان را ارتباط آن با شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» دانست و اظهار کرد: سوره حدید به فرهنگ سازی درباره مفهوم دینی «انفاق» پرداخته است که نیاز امروز جامعه ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، با بیان این که ترویج فرهنگ انفاق، مسؤولیت پذیری همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی خواهد داشت، گفت: با توجه به لزوم بهره برداری از ظرفیت های داخل کشور، مخصوصا در عرصه تولید و اشتغال، شکل گیری احساس مسؤولیت جمعی در همه مردم اعم از مسؤولان و قاطبه مردم است و تا این احساس مسؤولیت همگانی در مردم به وجود نیاید، طبیعی است که با برنامه های خاص حکومتی کار به جایی نمی رسد.

ترویج فرهنگ انفاق بهترین برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی خاطرنشان کرد: انفاق تنها به معنای کمک مادی به قشر آسیب پذیر جامعه نیست؛ واژه ای است که شامل همه بهره برداری ها از امکانات موجود هر انسانی می شود. یک عالم با علم خود، یک استاد با تدریس خود و یک انسان ثروتمند با کمک به قشر آسیب پذیر می تواند انفاق کند.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اگر ظرفیت های محدود شده در کشور اعم از ظرفیت های فناوری، علمی و اقتصادی در معرض عموم مردم قرار گیرد و بهره برداری آن عام شود، بهترین برنامه برای اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

لزوم استفاده از همه ظرفیت های کشور در جنگ اقتصادی

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود جنگ اقتصادی میان جمهوری اسلامی و استکبار جهانی، اظهار کرد: همانطور که طی هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود تجهیزات نظامی، به سبب ورود همه مردم به عرصه جهاد، دشمن را ذلیل و زمین گیر کردیم، امروز که دشمن سفره ما را مورد هدف قرار داده نیز باید با تمام ظرفیت های موجود به میدان بیاییم که لازمه آن محدود نبودن ظرفیت های اقتصادی در اختیار افراد و خانواده های محدود است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تبدیل باغ بیلدر آستان قدس رضوی به اردوگاه عمومی به دستور تولیت آستان قدس را یکی از نمونه های برجسته انفاق دانست و ضمن تمجید از این اقدام، گفت: اقدامات مشابه این مسأله همان مفهوم انفاق است که ثروت را برای تأمین اشخاص معدود استفاده نکنیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ساختار کلی سوره مبارکه حدید، «فرهنگ سازی برای باورمندی مردم به انفاق» را علت نزول این سوره مبارکه قلمداد کرد و افزود: خداوند شش عامل را برای این فرهنگ سازی در سوره حدید بیان فرموده که یکی از آن ها «خدا باوری و ایمان به فرمانروایی او بر جهان» است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که روی کره زمین می خواهند همه چیز را در استخدام لذایذ و نفسانیات و شهوات خود در آورند، به خاطر این است که گمان می کنند دنیا بیابان بی سر و تهی است که یک عده گرگ در آن مسابقه می دهند تا شکار کنند. این همان مفهوم لیبرالیسم اقتصادی و اقتصاد سرمایه داری غرب در اروپا و آمریکا است.

ترامپ در جریان سفر به عربستان 500 میلیارد دلار از آل سعود هدیه گرفت

آیت الله علم الهدی تعاملات نظامی اقتصادی میان آمریکا و آل سعود در جریان سفر اخیر ترامپ به عربستان را در همین راستا قلمداد کرد و گفت: رییس جمهور آن ها از آن سوی دنیا می آید 500 میلیارد دلار پول را می دزدد و با خود می برد. ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود نیز گفته بود عربستان و برخی کشورهای این منطقه گاو هستند و باید آن ها را دوشید و پس از دوشیدن شیر، سرشان را برید. تنها مبلغ هدایایی که به جز قرارداد فروش اسلحه، عاید ترامپ و خانواده اش شد، 500 میلیارد دلار است./201/820/ب1

ارسال نظرات