۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۰۱۱۵۴
عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا:

مرحوم ابوترابی با تدبیر و اخلاق حسنه، تحمل اسارت را بر اسرا آسان کرد

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: شاید اگر رفتارهای پدرانه و پر از رأفت اسلامی مرحوم ابوترابی و توصیه‌های ایشان نبود، دوران سختی در انتظار آزادگان بود، اما اسرا شیفته رفتاراین عالم مجاهد شده بودند و هر پیامی که داده می‌شد برای همگان لازم الاجرا بود.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی و ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد، گفت: وجود شخصیت برجسته ای چون مرحوم ابوترابی در دوران اسارت به گونه‌ای بود که با رفتار اسلامی و اخلاقی پسندیده حتی بعثی‌ها و ماموران عراقی را تحت تاثیرقرار می‌داد و این نمونه‌ای از یک رفتار اصیل اسلامی است که باید در جامعه ترویج شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که ابوترابی را در اردوگاه نمی‌دیدند پیامش را اجرا می‌کردند و مرحوم نفوذ کلام داشت و برگزاری مراسمی اینگونه در تجلیل از شخصیت ارزشمند عالمی برجسته جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: آوازه ابوترابی در همه اردوگاه‌های اسرا پیچیده بود و در شرایطی که به علت پراکندگی اردوگاه‌ها هیچ وحدت و انسجامی بین آزادگان نبود، مرحوم ابوترابی توانست با تدبیر و اخلاقی مثال زدنی اتحادی منسجم بین اسرا ایجاد کند که تحمل این دوران پر رنج برای همگان آسان شود.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا ابراز کرد:  شاید اگر رفتارهای پدرانه و پر از رافت اسلامی مرحوم ابوترابی و توصیه‌های ایشان نبود، دوران سختی در انتظار آزادگان بود، اما اسرا شیفته رفتاراین عالم مجاهد شده بودند و هر پیامی که داده می‌شد برای همگان لازم الاجرا بود.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم ابوترابی پاک و بی‌الایش بود و بی‌منت در خدمت ملت بود، بنابراین اگر بخواهیم یک شخصیت دینی و مقاوم را مثال بزنیم ابوترابی نماد آن است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: این آزاده سرافراز سال‌ها از عمر پر برکت خود را در زندان‌های رژیم بعثی صدام جنایتکار گذراند و به خاطر راهنمایی آزادگان، تقویت روحیه مقاومت در آنان و اعمال حسنه، به سردار آزادگان ملقب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آزادگان سرافراز کشورمان در زمان اسارت خود در زندان‌های رژیم بعثی، دوران سخت و پر مشقتی را پشت سر گذاشتند ابراز کرد: آنها در مقابل دشمن، کوچکترین نرمشی از خود نشان ندادند و امنیت، آسایش، سرافرازی و حفظ آبروی نظام را برای کشور به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت: صبر و ایثار از ویژگی‌های بارز حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد بود و همین موجب شد این شخصیت به الگوی زندگی علاقه‌مندان وی و آزادگان تبدیل شود./873/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات