۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۱۳۲۳
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

حق الناس وسیله محک و سنجش عیار دین داری است

حجت الاسلام حائری حق الناس را وسیله محک عیار دین داری دانست و گفت: حفظ و عدم تعدی به مال، وقت و آبروی مردم به عنوان ارکان حق الناس باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عصر یکشنبه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نعمت های معنوی از نعمت های مادی ارزشمندتر بوده و گذرا و موقتی بودن نعمت های مادی در برابر نعمت های معنوی که پایدار و ذخیره برای آخرت هستند دلیل برتری آنان بر نعمت های مادی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تقوا را مهمترین رکن روزه داری دانست و افزود: همان گونه که عقل برای هدایت انسان و حفظ تعادل در زندگی او است، امیال درونی و هوا و هوس که مقدمه ارتکاب گناه هستند با هدف امتحان الهی از سوی خداوند در درون انسان قرار داده شده اند و خداوند ابزار گناه را برای او فراهم می کند. تقوا به عنوان نیروی مقابله با گناه و ترک آن در وقت ارتکاب، نقشی اساسی را در این میان ایفا می کند.

وی تمرین برای کسب و حفظ تقوا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تلاش برای کنترل نفس و رعایت تقوا با هدف قوی تر شدن روح و روان سخت و مشکل است و نیاز به تمرین دارد. روزه داری تمرینی مهم و اساسی برای تقویت رعایت تقوا و تحقق هدف آن در انسان است.

حجت الاسلام حائری رعایت حق الناس را یکی از مهم ترین موارد تقوا دانست و گفت: حق الناس و حق الله وسیله محک و سنجش عیار دین انسان است و حفظ و عدم تعدی به مال، وقت و آبروی مردم به عنوان ارکان حق الناس باید مورد توجه همه متقیان قرار بگیرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عمر و وقت مردم را یکی از مصادیق حق الناس برشمرد و افزود: گناه تضییع عمر و اتلاف وقت مردم هزاران بار بیشتر از ثواب انجام برخی امور است و این موضوع متاسفانه در جامعه ما مورد غفلت واقع شده است. به طوری که حتی بد قولی برای خیلی از افراد جامعه به عنوان ضد ارزش شناخته نمی شود.

وی حفظ آبروی مردم را مهمترین رکن حق الناس دانست و خاطرنشان کرد: آبروی مردم از مال و وقت آنان مهم تر است و رعایت انصاف و پرهیز از کم و زیاد گفتن در وقت صحبت  به عنوان حفظ حق الناس بر همگان واجب است./202/933/ب1

ارسال نظرات