۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۱۳۶۴
استاد حوزه علمیه:

ماه مبارک رمضان گناه مومنان را می‌سوزاند

استاد حوزه علمیه گفت: ماه مبارک رمضان گناهان مومنان را می‌سوزاند؛ بدبخت کسی است که خود را از مغفرت ماه مبارک رمضان محروم کند.
ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه شنبه اول ماه مبارک رمضان مصادف با 5 خرداد در جلسه سخنرانی به مناسبت این ماه مبارک که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: درماه مبارک رمضان یکی از بهترین اعمال درکنار روزه‌داری فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد است، چراکه این ذکر نفاق و بخل را در وجود انسان از بین می‌برد.

وی افزود: در روایت است که خداوند فرموده هر کس بخواهد به جایی برسد باید در ماه مبارک رمضان اهل صلوات باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: باید همه روزه‌داران درماه مبارک رمضان تلاش کنند که بر اعمال نیک خود نسبت به سایر ماه‌ها افزایش داده و از هر آنچه زشتی و پلیدی است بیشتر از گذشته پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه درباره ظرفیت بالای ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه رمضان پتانسیل بسیار بالایی برای بخشش دارد اما به شرطی که شخص خود را در پرتو خورشید بخشش الهی قرار دهد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه ماه مبارک رمضان گناهان مومنان را می‌سوزاند؛ بدبخت کسی است که خود را از مغفرت ماه مبارک رمضان محروم کند؛ گفت: بنابراین همه مراقب باشیم که مبادا از روزه‌داری ماه مبارک رمضان صرفا گرسنگی و تشنگی آن برای ما باقی بماند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه خداوند درماه مبارک رمضان همه اهل قبله مگر منافقان، کافران و عاق والدین را می‌بخشد، خاطرنشان کرد: مومنان باید توجه داشته باشند که بر اساس فرمایش پیامبر(ص) پدر و مادر بهشت هستند؛ اما متاسفانه امروز مورد غفلت و بی‌توجهی و گاهی اهانت قرار می‌گیرند که این امر سبب غضب الهی است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات