۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۱۳۸۱
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان:

استفاده بی رویه از فضای مجازی آسیب های جبران ناپذیری دارد

عبداللهی گفت: استفاده نامطلوب و بی رویه از فضاهای مجازی آسیب های جبران ناپذیری دارد که انزوای اجتماعی و قطع صله ارحام و ترویج ضد ارزشها به جای ارزش ها برخی از این آسیب ها است.
فضای مجازی

کبری عبداللهی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از مسائلی که جامعه امروز ما با آن دست به گریبان است استفاده نامطلوب از فضاهای مجازی است که سبب مختل شدن زندگی اجتماعی افراد شده است.

وی افزود: البته ما منکر استفاده از فضاهای مجازی نیستیم و فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، تا آنجایی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رییس فضای مجازی کشور می شدم.

این مدرس حوزه تأکید کرد: این سخن معظم له حاکی از این است که می توان از فضای مجازی بهره مناسب را برد و با آن اهداف انقلاب و اسلام را پیش برد اما متأسفانه امروز فضاهای مجازی برنامه های گسترده ای را برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین و از هم گسیختگی زندگی خانوادگی و اجتماعی را طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات در فضاهای مجازی نیاز به هوشیاری خانواده ها دارد، گفت: استفاده بی رویه از این فضاها  آسیب های جبران ناپذیری را  بر پیکره خانواده ها می زند، والدین باید به فناوری های روز دنیا مسلط باشند و بدانند که تغییر در رفتار فرزندان حاکی از تغییر فکر و نگرش آنها است و اگر بر این رفتارها کنترل صحیحی نداشته باشیم نمی توانیم از تهدیدها و توطئه های دشمن در امان باشیم، از این رو به همه اقشار به ویژه والدین توصیه می شود که بر این فضاها نظارت و کنترل داشته باشند.

عبداللهی تصریح کرد: استفاده نامطلوب و بی رویه از فضاهای مجازی آسیب های  فکری، اجتماعی و فرهنگی، اخلاقی و جسمی و روانی را به بار می آورد که می توان به نمونه هایی از آن اشاره کرد، از جمله اینکه یکی از مخرب ترین آثار استفاده بی رویه از فضاهای مجازی انزوای اجتماعی و قطع صله ارحام و ترویج ضد ارزش ها به جای ارزش ها است.

این مدرس حوزه عنوان کرد: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با زیباسازی فضای مجازی و تبلیغات گستره که انجام می دهند سبب ترویج فحشا و فساد شده اند، دنیای مجازی دنیای واقعی ما را به ورطه نابودی کشانده است و امروزه ما شاهد افزایش طلاق به ویزه طلاق عاطفی در بین خانواده ها هستیم، چرا که بیشتر توجه ما بر این فضا متمرکز شده است و از خانه و خانواده غافل شده ایم و تربیت فرزندانمان را به عهده همین فضای مجازی گذاشته ایم که فرزندان ما از این فضاها الگو برداری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید با ارائه راهکارها و شیوه های مناسب، استفاده نامطلوب از فضای مجازی را به حداقل برسانیم، چون نوجوانان و جوانان بیشترین استفاده را از فضای مجازی دارند./۸۷۹/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات