۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۴۴۶

۱۴ هزار ره توشه رمضان در اختیار مبلغان قرار گرفت

رییس گروه تأمین منابع معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ره توشه راهیان نور ماه مبارک رمضان، در دو جلد مجزا ویژه برادران و خواهران، منتشر و در اختیار مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات و سایر نهادها قرار گرفت.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، حجت الاسلام  علی اکبر مؤمنی، رییس گروه تأمین منابع معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: ره توشه برادران ماه مبارک رمضان، در ۳۱ مجلس و ۳ پیوست و ره توشه راهیان نور خواهران با ۱۰ مقاله تألیف و منتشر شده است.

وی ادامه داد: سعی شده در مقالات اصلی ره توشه برادران، موضوعات به روز و مورد نیاز جامعه مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد تا مبلغان، محتوای لازم و کافی را در اختیار داشته باشند. همچنین در پیوست، ۱۴ خاطره و تجربه تبلیغی، مقاله ای با عنوان ضرورت حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق و نیز بخشی با موضوع سوژه های سخن، شامل ۳۰ سوژه برای ۳۰ جلسه سخنرانی های پیش بینی شده است. در ره توشه خواهران نیز موضوعاتی چون معنویت در خانواده؛ ضرورت ها و راهکارها، نقش والدین در تربیت فرزند، روانشناسی بلوغ دختران و وظایف والدین، اوقات فراغت دختران، تأثیر بازی های رایانه ای بر باور کودکان، نقش زن در تحقق اقتصاد مقاومتی، آسیب شناسی شغل نامناسب برای زنان، زن و اعتماد بی جا، زن و آسیب های طلاق و بایسته های اخلاقی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام مؤمنی به تشریح فعالیت های گروه تأمین منابع پرداخته و اظهار کرد: تدوین و انتشار ره توشه راهیان نور برای مبلغان اعزامی در ماه های رمضان و محرم، مهم‌­ترین فعالیت گروه تأمین منابع است.

وی افزود: در کنار تهیه ره توشه راهیان نور، تهیه بشیران جوان برای مبلغان جوان در ایام عید نوروز و ره توشه کودک و نوجوان برای تابستان از دیگر فعالیت های این گروه به شمار می رود. همچنین در طول سال، کتاب های متفاوتی برای اقشار مختلف جامعه توسط گروه تهیه و منتشر می شود.

وی در رابطه با فرایند تهیه ره توشه ها اظهار کرد: موضوعات توسط گروه شناسایی و در کمیته تخصصی طرح و تصویب می شود سپس ا موضوعات به نویسندگان توانمند سفارش شده و و پس از تألیف و گذراندن مراحل ارزیابی، وارد فرایند ویراستاری و چاپ می شود.

رییس گروه تأمین منابع معاونت فرهنگی و تبلیغی، در ادامه گفت: در چند سال اخیر سعی شده ره توشه علاوه بر فرمت مکتوب(کتاب)، در فرمت های دیگری مانند pdf،  اندروید ویژه تلفن همراه، در بستر های کتابخانه دیجیتال(پژوهان)، سایت و شبکه های اجتماعی، در دسترس مبلغان قرار گیرد./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات