۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۴۴۸
در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد؛

ترتیل‌خوانی قرآن در ۳ بقعه شهرستان قم

مسؤول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم از برپایی مراسم ترتیل‌خوانی قرآن طی ماه مبارک رمضان در سه بقعه متبرکه این ناحیه خبر داد.
آیین ترتیل خوانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، محمد شکری با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی در سطح ناحیه دو اوقاف شهرستان قم تدارک دیده شده است اظهار کرد: بر این اساس مراسم جزء خوانی قرآن کریم در سه بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان امامزاده ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع) و جعفر شهید(ع) مراسم ویژه‌ای به صورت جداگانه برای خواهران و برادران به منظور ترتیل‌خوانی قرآن کریم خواهند داشت.

مسؤول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم خاطرنشان کرد: همه این مراسم یک ساعت به اذان مغرب و عشاء و هنگام افطار آغاز می‌شوند.

وی ادامه داد: مراسم معنوی مناجات‌خوانی هم در آستان مقدس امامزادگان شاه ابراهیم(ع) و شاه جمال‌الدین(ع) تدارک دیده شده است؛ این مراسم در آستان امامزاده شاه ابراهیم(ع) هر شب ساعت 21:30 و در شاه جمال(ع) 1:30 بامداد هر روز برگزار می‌شود.

شکری با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر و مغرب در هشت بقعه متبرکه ناحیه دو عنوان کرد: در هر هشت بقعه و بعد از اقامه نماز، سخنرانی مذهبی با موضوعات مختلف توسط اساتید حوزوی و ائمه جماعات صورت می‌گیرد و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی نیز دایر هستند./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات