۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۴۷۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

خانواده در تربیت و موفقیت فرزندان نقش کلیدی ایفا می‌کند

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه خانواده در تربیت، تعالی و موفقیت فرزندان نقش کلیدی ایفا می‌کند، گفت: در فرهنگ اسلامی خانواده دژی مستحکم و دارای بیشترین مسؤولیت در تعالی و تکامل وجودی آحاد خانه است.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در دومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) زاهدان، گفت: هر فرزند موفق از کانون موفق والدین رشد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینگونه نیست که یک نهال بدون ریشه و اصالت و عمود به تنهایی بجایی برسد؛ اگر کسی انسان موفق باشد بخشی از این توفیق مربوط به پدر و آبا و بخشی از آن مربوط به مادر و امهات او است.

وی با بیان اینکه خانواده در تربیت، تعالی و موفقیت فرزندان نقش کلیدی ایفا می‌کند، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی خانواده دژی مستحکم، نهادی استوار و مقدس و دارای بیشترین مسؤولیت در تعالی و تکامل وجودی آحاد خانه است.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: از نظر اسلام اصلاحات باید از خانواده‌ها آغاز شود و هر مقدار مرد و زن خانه به بنای حیات اجتماعی خانواده نگاه و نگرش ارزشی و دینی بیندازند قطعا بنیان خانواده روی اصول و مبانی پایه‌ریزی خواهد شد.

وی ابراز داشت: قرآن کریم بر صیانت و مراقبت همه‌جانبه اعضای خانواده نسبت به یکدیگر تأکید جدی دارد؛ مرد و زن باید یکدیگر را شریک زندگی و جان هم بدانند و نباید نگاه طعمه و متاع به یکدیگر داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سنت‌های غلط موجود در خانواده، افزود: اسلام برای تشکیل خانواده شرایطی را مشخص کرده است؛ دل نبستن به زیبایی، شغل، دارایی و دل بستن به دین، ادب، حیا، عفت و اصالت طرف مقابل از اهم این شرایط است؛ اگر اینها محقق شود خانواده قرآنی شکل می‌گیرد./831/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات