۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۰۱۵۴۱
حجت الاسلام ماندگاری:

ماه رمضان عید اولیای خدا است

مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: در حقیقت ماه رمضان، استثنایی ترین ماه به دلیل شب ها، سحرها، لحظات نورانی و سرشار از معنویتی است که نشان از خاص بودن این ماه دارد.
ماندگاری

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری مدیر موسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات در ایام مبارک ماه رمضان، در باب فضایل و ویژگی های این ماه عزیز و پر منزلت، گفت: بهترین مُبلّغ ماه رمضان، وجود نازنین معصومین(ع) هستند. پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه ماه رمضان را به شهرالله و ماه برکت، رحمت و مغفرت معرفی کرده است.

وی در ادامه افزود: هر کس بداند معنی برکت و رحمت چیست و آگاه باشد که مشکل اساسی امروز ما فقدان برکت و رحمت است؛ هر کس بداند مغفرت چیست و مشکل اساسی ما امروز این است که خودمان بخشش نداریم و انتظار بخشش و گذشت از خداوند را داریم؛ هرکس به معنای واقعی در این مفاهیم بیندیشد و معنی آن ها را درک کند، یقینا به ماهیت ماه رمضان که ماه رحمت و برکت و مغفرت است، پی خواهد برد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا در بیان فضایل ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در حقیقت ماه رمضان، استثنایی ترین ماه به دلیل شب ها، سحرها، لحظات نورانی و سرشار از معنویتی است که نشان از خاص بودن این ماه دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: ماه رمضان عید اولیای خداست، ماه قرآن، دعا، نیایش، ماه انفاق، کسب معارف، تفکر، اُنس با اهل بیت(ع)، صدقه، محبت، مهربانی، برکت، رحمت و مغفرت است. اگر معنای واقعی این مفاهیم را در این ماه درک کنیم، یقینا بیشترین بهره را از عظمت آن خواهیم برد.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: برخی نسبت به این ماه دچار خواب و غفلت هستند؛ برخی استفاده حداقلی و برخی استفاده حداکثری می کنند؛ ان شاءالله خداوند متعال همه ما را جزء بهره برداران حداکثری از این ماه قرار دهد./302/966/ب1

ارسال نظرات