۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۰۱۵۸۰
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم:

با تکرار حرمت‌شکنی در دانشگاه صنعتی برخورد قانونی و قاطع می شود

حجت‌الاسلام شریفی دوست گفت: دلیل حصر مسائل مربوط به انتخابات ۸۸ نبود. بلکه حصر وقتی اتفاق افتاد که ۲۰ ماه از انتخابات گذشته بود و برخی از افراد فعال در فتنه در بهمن ۸۹ با بیانیه دادن با داعش همراهی و همسویی کردند و شورای عالی امنیت ملی حکم به حصر این افراد داد.
دانشگاه صنعتی قم

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام شریفی دوست مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم در سخنرانی خود در نمازخانه مرکزی دانشگاه با اشاره به جلسۀ موسوم به جشن دوم خرداد در این دانشگاه با انتقاد از محتواهای مطرح شده در جلسه مذکور عنوان کرد: در همه نظام‌های سیاسی در دنیای امروز خطوط قرمزی وجود دارد که همه احزاب خود را ملزم به رعایت خطوط قرمز میدانند. در ایالات متحده دمکراتها و جمهوری خواهان همه خود را به حمایت از رژیم صهیونیستی ملزم میدانند. در کشور ما هم محور ولایت فقیه از جمله همین خطوط قرمز است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی با اشاره به صحبت‌های یکی از سخنرانان که «رهبری برای ما به این دلیل که در قانون تعریف شده محترم شمرده میشود و دنبال محدود کردن قدرت سیاسی رهبری هستیم» تصریح کرد: اگر این سخنران قبل از انقلاب زندگی میکرد آیا ولایت فقیه برایش محترم نبود؟ آیا اگر ولایت فقیه در قانون نیامده بود اهمیتی نداشت؟ ولایت فقیه نه صرفا بخاطر این که در قانون آمده محترم است؛ بلکه به این دلیل که بخشی از دین ماست محترم است.

رهبری نه از این جهت که صرفا در قانون آمده خط قرمز است، بلکه به این دلیل که امام زمان عج ما را به اطاعت از ولایت امر فرخوانده بخشی از باورهای ماست.

از امام عصر روایت وارد شده که «انی جعلته علیکم حاکما» که امام عصر ولی فقیه را حاکم بر ما قرار داده است؛ چه در قانون آمده باشد و چه نیامده باشد. ذکر ولایت فقیه در قانون تکلیف مضاعف ایجاد میکند و معنای آمدنِ ولایت فقیه در قانون این است که عدم التزام به ولایت فقیه غیر از پیامد شرعی پیامد قانونی هم دارد و همه حتی اهل سنت و پیروان ادیان دیگر هم نسبت به ولایت فقیه تبعیت عملی به خرج دهند.

شریفی دوست افزود: امام امت فرموده آن چه در قانون اساسی در باب ولایت فقیه آمده بخشی از شئونات ولی فقیه است نه همه آن. اتفاقا در اصل 57 قانون اساسی از واژه ولایت مطلقه استفاده شده و در اصل 110 ولایت فقیه عامل برون رفت کشور از بن بستها شمرده شده است. افرادی که می‌گویند ما خواهان محدود کردن رهبری در چهارچوب قانون هستیم حرف دشمنان را که نسبت دیکتاتوری به نظام ولایت فقیه میدهند تکرار میکنند و این افراد در حقیقت این بخش از قانون اساسی را قبول ندارند. همیشه مشکلاتی برای کشور پیش می اید که طبق اصل 110 از طرق عادی قابل حل نیست و فقط رهبری میتواند از همین اختیار قانونی اش استفاده کند و گره را باز کند.

مسؤول نهاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر از خطوط قرمز نظام مسئله فتنه است. رهبر انقلاب بیش از 50 بار کلمه فتنه را در طول این چند سال بکار برده‌اند. مراد از فتنه گر نه افرادی است که به کاندیدای مغلوب رای دادند و نه منظور مردم کوچه و بازار است. همه چهل ملیون افراد نظام بودند. بلکه منظور افرادی است که به نظام اتهام تقلب (نه تخلف) زدند و زیر بار ساز و کارهای قانونی نرفتند و هم چنان بر طبل مخالفت با نظام و رهبری کوبیدند. فتنه همچنان جزو خطوط قرمز نظام خواهد بود.

شریفی دوست تصریح کرد: دلیل حصر مسائل مربوط به انتخابات 88 نبود. بلکه حصر وقتی اتفاق افتاد که 20 ماه از انتخابات گذشته بود و برخی از افراد فعال در فتنه در بهمن 89 با بیانیه دادن با داعش همراهی و همسویی کردند و شورای عالی امنیت ملی حکم به حصر این افراد داد.

مسئول نهاد دانشگاه صنعتی قم در پایان هشدار داد: مجوز قانونی لازم برای همایش مذکور طی نشده بود و اگر کسانی بخواهند در فضای انقلابی قم به این حرمت شکنی دامن بزنند و آنرا تکرار کنند از کانال های قانونی جواب قاطع و کوبنده دریافت میکنند./۸۴۱/د۱۰۲/س

ارسال نظرات