۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۶۰۰

چند خبر کوتاه از استان ایلام

رفع مشکلات مردم و رسیدگی به نیازهای شهروندان از اولویت شوراها، برگزاری طرح ملی ربیع القرآن در منطقه محروم ماژین و انقلاب اسلامی، محصول اندیشه‌های ناب و شخصیت الهی امام راحل عناوین چند خبر کوتاه از استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه شهرستان ایوان ، امروز ضمن دیدار با اعضا شورای شهر با تبریک موفقیت در انتخابات شورای شهر به یکایک اعضا اظهار داشت: الحمدالله مردم شهر ایوان در انتخابات حضوری گسترده داشتند و توانستند مشارکت 82درصدی را رقم بزنند.

حجت الاسلام لروند افزود: مردم شهرایوان در انتخاب اعضا شورای شهر آگاهانه انتخاب کردند و اسیر بازیهای سیاسی و جناحی در انتخاب فرد مورد نظر خود نشدند.

امام جمعه ایوان با اشاره به وظایف اصلی شورای اسلامی شهرافزود:اعضا شورای شهر باید رسیدگی و رفع مشکلات شهروندان را در اولویت کاری خود قرار دهند و به محرومان جامعه رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارند که که اعضا از اجازه ندهند سیاسی کاران و سرمایه داران با راند خواری به شورای شهر نفوذ کنند و حق بیچاره فقر را ضایع نمایند.

امام جمعه ایوان تاکید کرد: اتحاد و وحدت یکی از مهمترین مولفه های ضروری برای کار در شورای شهر است ضرورت دارد اعضا جدید وحدت وبرادری را در بین خود حفظ نمایندو از ایجاد تفرقه خوداری نمایند.

برگزاری طرح ملی ربیع القرآن در منطقه محروم ماژین

علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عصر روز گذشته در مراسم افتتاح طرح ملی ربیع القرآن در سطح کانون‌های مساجد شهرستان دره شهر، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری امروز به پایگاه‌های مهم دینی و فرهنگی در راستای جذب جوانان به مساجد تبدیل‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توسعه و تعمیق آموزه‌ها و معارف قران کریم است، افزود: اجرای طرح ملی ربیع القرآن در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری متناسب با فضای معنوی ماه مبارک رمضان، طرح مؤثری در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری افسران جبهه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در حد توان حمایت می‌کند و امید است که کانون‌های مساجد بتوانند بیش از گذشته منشا فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشند.

انقلاب اسلامی، محصول اندیشه‌های ناب و شخصیت الهی امام راحل است

حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز در این نشست، اظهار کرد: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش‌های فرهنگی و دینی در جامعه ایران و جهان بوده است.

وی، بابیان اینکه انقلاب اسلامی، برگرفته و نشات گرفته از قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، افزود: امروز ایران اسلامی به برکت اندیشه امام راحل و آرمان‌های مقام معظم رهبری، یکی از مقتدرترین کشور جهان است که باوجود ناامنی‌های موجود در منطقه، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه اندیشه‌های ناب و حیات‌بخش امام راحل توانست نظام مبتني بر تعاليم و مباني عميق و انسان‌ساز اسلام را پایه‌گذاری کند، ابراز کرد: امروزه باید تلاش شود که اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی، فرهنگ و ارزش‌های دینی به نسل‌های جوان منتقل شود که جوانان امید و آینده‌ساز انقلاب اسلامی هستند.

کلانتری، با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامي ايران پرچم‌دار مبارزه با نظام سلطه و تباهي و کفر جهانی است، گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حاصل اندیشه‌ها، تفكرات و آرمان‌های الهی امام راحل است که راه آن شخصیت بزرگ عصر حاضر، با هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد.

وی، با تأکید بر شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام راحل، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در سال جاری باید بیش از سال‌های گذشته پررنگ‌تر بوده و تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل باید در سرلوحه این برنامه‌ها به همت همه آحاد و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در ایام ارتحال امام راحل قرار گیرد./۸۷۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات