۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۰۱۶۳۳
حجت الاسلام اسدبیگی:

قرآن محوری در جوامع اسلامی رمز پیروزی است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت تدریس قرآن در مکان های آموزشی، گفت: در مراکز آموزشی قرآن باید جزء دروس اصلی قرار بگیرد و مسؤولان باید در این مسأله دقت کافی را داشته باشند.
اسد بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ابراهیم اسدبیگی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بعد از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر همدان، بیان داشت: اسلام دینی است کهنسال که هیچ تبری تاکنون نتوانسته به آن آسیب وارد کند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث نبوی در مورد دین اسلام، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید برادرم جبریل از قول خداوند متعال به من خبر داد که مثال دین همانند درختی ثابت است که بر اصل ایمان بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به اهیمت توکل، ادامه داد: عده ای همانند معاویه بن اباسفیان و یزید بن معاویه فکر می کردند که می توانند به درخت دین آسیب وارد کنند ولی از قدرت خداوند متعال غافل بودند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به قدرت اسلام و انقلاب اسلامی، ابراز داشت: رهبر کبیر انقلاب در مورد انقلاب اسلامی ایران می فرماید انقلاب اسلامی همانند شیشه ای است که هر قدر بشکند آسیب رسان تر برای دشمنان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایمان در اسلام، ابراز داشت: ایمان اصل اولیه اسلام و شرط قبولی اعمال هر مسلمان است و در روایت آمده است که مؤمن کسی است که اسلام از قلب او عبور کرده باشد.

حجت الاسلام اسدبیگی با اشاره به آیه  52 سوره شوری، گفت: امام صادق(ع)  از فردی مسیحی پرسید که چطور مسلمان شده ای آن فرد گفت من با خواندن آیه «وَ کَذَلِکَ أَوْحَیْنَآ إِلَیْکَ رُوحاً مِّنْ أَمْرِنَا مَا کُنتَ تَدْرِی مَا الْکِتَابُ وَ لَا الْإِیمَانُ وَلَکِن جَعَلْنَاهُ نُوراً نَّهْدِی بِهِ مَن نَّشَآءُ مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّکَ لَتَهْدِی إِلَی صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» به دین اسلام علاقه مند شدم.

وی در ادامه ابراز داشت: گاهی اوقات نور ایمان به واسطه قرآن در قلب افرادی تابیده می شود که ایمان آنها از مسلمانی که سال ها عبادت کرده است بیشتر نمایان می شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت تدریس قرآن در مکان های آموزشی، اظهار داشت: در مراکز آموزشی قرآن باید جزء دروس اصلی قرار بگیرد و مسؤولان باید در این مسأله دقت کافی را داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به آثار و برکات فراوان قرآن در جامعه مسلمین، گفت: قرآن و عمل به آن آثار و برکات فراوانی داشته و جامعه قرآن محور همیشه سرزنده است./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات