۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۱۷۳۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کارکرد خانواده غربی برطرف کردن امیال حیوانی انسان است

آیت الله سلیمانی گفت: کارکرد اصلی خانواده از نگاه دین قوام، استمرار، صمیمیت، عواطف، حقوق مشترک و متقابل، مودت و محبت است اما کارکرد خانواده غربی برطرف کردن امیال حیوانی انسان است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در سومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) زاهدان، گفت: برای خانواده تعاریف گوناگونی در بین آگاهان به مسائل اجتماعی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعریفی که ما آن را قبول داریم این است که خانواده یک واحد حقوقی و اجتماعی است که حداقل از یک مرد و یک زن با رابطه زوجیت مشروع به وجود می‌آید.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل خانواده، بیان کرد: یک پسر و یک دختر بر اساس مقررات دینی موجود در جامعه با اجرای مراسم عقد پیوند مشروع پیدا کرده و واحد خانواده را شکل می‌دهند.

آیت الله سلیمانی افزود: پسر به تنهایی و نیز دختر به تنهایی خانواده نیست؛ حتی وصل این دو در قالب غیرشرع نیز خانواده نیست.

وی با بیان اینکه دنیای لجن امروز توسعه فراوانی برای خانواده قائل است، اظهار داشت: امروزه در برخی از کشورها دو مرد به شکل قانونی با هم ازدواج می‌کنند در حالی که در اسلام اگر دو مرد به چنین اقدامی تن دهند حکم هر دو اعدام است، ولی متاسفانه برخی در دنیای منحط امروز این موارد را جاسازی کرده‌اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نوع دیگر خانواده نادرست این است که یک پسر و یک دختر بدون رعایت موازین شرعی و اجرای عقد صرفا بر اساس علاقه مندی زیر یک سقف قرار می‌گیرند و با ادامه این روند عمر خود را می‌گذرانند؛ به گونه‌ای که مرد و زن برای برقراری ارتباط با دیگران محدود نیستند، توافقی در کنار هم هستند و هوس‌ها و میل‌ها را برطرف می‌کنند.

وی با شرح آسیب‌های اجتماعی موجود در غرب، ابراز داشت: کارکرد اصلی خانواده از نگاه دین قوام، استمرار، صمیمیت، عواطف، حقوق مشترک و متقابل، مودت و محبت است اما کارکرد خانواده غربی قطعا اینها نیست./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات