۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۷۵۲
حجت الاسلام سرلک:

مناجات با خالق جلوه دلدادگی به خداوند است

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با بیان این که ماه رمضان برای این است که انسان به آغوش خدا بازگردد، گفت: مناجات جلوه دلدادگی و سر به زانوی خدا گذاشتن است.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، تداوم حالت خوش رمضان و ارتباط با خداوند را  ضروری دانست.

وی با اشاره به راهکارهای باقی ماندن حال ماه رمضان افزود: گاهی انسان ها با توجه به شرایط شکل خود را تنظیم می کنند، انسان همانند آبی می ماند که شکلی ندارد، ماه رمضان ظرفی است که انسان را به سعادت می رساند و شکل آدم به افراد می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ماه مبارک رمضان حال بسیار خوبی برای انسان ایجاد می کند، اظهار داشت: انسان باید تلاش کند این حالت خوش را نگه دارد، ماه رمضان باغ و  رضوان حضرت حق است که بنا دارد دل هایی را که به راه اشتباه رفته اند را برگرداند.

وی ادامه داد: رمضان بهترین ماه است و گناهان انسان با عنایت الهی به راحتی بخشیده می شود از این رو انسان ها باید همت کنند؛ این ماه مبارک لحظات بسیار نابی دارد که خوابیدن در آن عبادت و نفس کشیدن در آن تسبیح است.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با بیان این که ماه رمضان برای این است که انسان به آغوش خدا بازگردد، ابراز داشت: اگر انسان وارد مهمانی خدا شود راحتی بسیاری حس می کند چون خدا از پدر و مادر هم مهربان تر است،مناجات جلوه دلدادگی و سر به زانوی خدا گذاشتن است.

وی با اشاره به فرازهای از مناجات ابوحمزه ثمالی عنوان کرد: حضرت سجاد(ع) می فرماید حمد برای خدایی است که هرگاه بخواهم می توانم با او سخن بگویم و با او مناجات داشته باشد، مناجات یعنی این که انسان هرچه خود را درگیر غفلت ها کرده و بد سابقه شده باز هم باید با خدای خود سخن بگوید.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: مناجات دل انسان را باز می کند، خداوند متعال به پیامبر اسلام می فرماید که سائل را نباید رد کرد آیا چنین خدای کریمی انسان مراجعه کننده به خود را رد می کند؟ انسان هم باید به ادب گفت وگو با خداوند توجه داشته باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات