۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۰۱۸۰۰
حجت الاسلام خزائلی تشریح کرد؛

نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت اخلاقی جامعه

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر ثمرات فراوانی در شکوفایی جامعه اسلامی دارد تا جایی که تا حد زیادی بر امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه اثرگذار است.
حجت الاسلام خزائلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدعلی خزائلی، عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم ظهر امروز در درس تفسیر در مدرسه آخوند همدان با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: یکی از فرائض مغفول در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود؛ خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی های مهم و برجسته دین اسلام است.

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی دانسته و آن را طی مراحلی توصیف می کند.

وی با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه، اظهار داشت:‌ بنابراین روایت و محتوای آن، همه مسلمانان وظیفه دارند که نسبت به هدایت برادران و خواهران خود کوشا باشند.

حجت الاسلام خزائلی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر ثمرات فراوانی در شکوفایی جامعه اسلامی دارد تا جایی که تا حد زیادی بر امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه اثرگذار است.

وی با اشاره به عنصر بازدارندگی در امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: از مهم ترین ویژگی های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جنبه بازدارنگی آن است که سبب می شود ریشه فساد و تباهی در جامعه خشکیده شود.

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم در پایان گفت: برنامه ریزی دقیق و بسترسازی مناسب در جامعه سبب می شود که بسیاری از موانع بر سر راه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برطرف شود./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات