۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۰۱۸۰۵
حجت الاسلام عبداللهی:

مخاطب سنجی از ارکان مهم تبلیغ موفق است

استاد سطح عالی حوزه مخاطب سنجی را از مهم‌ترین ارکان تبلیغ موفق دانست و مبلغان را به تقویت بنیه ایمانی و اعتقادی مردم در ماه مبارک رمضان دعوت کرد.
حجت الاسلام عبداللهی

حجت الاسلام عبدالجواد عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تبلیغ به عنوان بالاترین شأن طلاب و روحانیان باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی صحیحی برای پربارتر شدن آن انجام شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان به دلیل ویژگی خاص و منحصر به فردی که دارد بهترین زمان برای بیان احکام و معارف دینی است و نباید از این ظرفیت بالا غفلت کرد.

استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: ایجاد فضای معنوی و ارتباط انسان با خدا در این ماه سبب آمادگی دلها برای پذیرش معارف دینی می شود و این ویژگی در دیگر ماه ها کمتر دیده شده است.

وی مخاطب شناسی را یکی از لازمه های تبلیغ در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در این ماه با مخاطب شناسی به تبلیغ بپردازند و مطالبی که قرار است بیان کنند با توجه به سطح معرفتی و علمی مخاطبان عرضه کنند.

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: در بسیاری از روستاهای دور افتاده مسائل دینی و احکام مهجور هستند و در طول سال هیچ مبلغ و روحانی در آنجا وجود ندارد و ساکنان این مناطق در همین ایام تبلیغی با احکام و معارف دینی آشنا می شوند و لذا باید تلاش شود که از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده شود.

استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان در مناطق دور افتاده مشاهده می شود که مردم علاقه زیادی به مبلغان نشان می دهند که ناشی از عشق و علاقه فطری آنها به فراگیری معارف و احکام است و باید مراقب بود که مهم‌ترین موضوعات و احکام اولیه با توجه به نیاز آنها در این ایام به آنها آموزش داده شود.

وی در ادامه ابراز کرد: در مکان های دیگر نیز باید فضای منبرها به سمت ایجاد معنویت پیش برود و آثار و برکات ماه مبارک رمضان مورد اشاره قرار گیرد و طریقه رسیدن به این برکات توسط مبلغان تبیین شود.

حجت الاسلام عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای ایجاد ارتباط بنده با خدا است و باید مبلغان تلاش کنند که معنویت در جامعه گسترش یابد و بنیه های ایمانی جامعه تقویت شود و در بیان مطالب نیز باید ظرفیت مخاطبان و نیازهای موجود را در نظر بگیرند و به شبهات موجود پاسخ دهند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات