۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۰۱۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی مطرح کرد؛

اخلاق، عقاید و رفتار مهم‌ترین موضوعات تبلیغی در ماه رمضان

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از اخلاق، عقاید و رفتار به عنوان سه موضوعی نام برد که مبلغان و روحانیان باید در منبر خود مورد تأکید قرار دهند.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رحمانی سبزواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان الزامات تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مبلغان و روحانیان باید در منبر خود سه موضوع اخلاق، عقاید و رفتار را مورد تأکید قرار دهند.

وی افزود: تکیه تبلیغ در ماه مبارک رمضان بر روی عقاید باشد و اگر به موضوع عقاید به همراه اخلاق پرداخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مردم بیشتر به دین عقیده پیدا کنند دردهای جامعه شفا پیدا می کند و باید توجه کرد که شفای تدین به اعتقادات است یعنی اگر اعتقادات درست شود قانونمندی به وجود می آید و بعد از آن نعمت ها بر انسان فرو می ریزد.

وی اضافه کرد: قرآن نیز بر روی همین سه نکته تأکید دارد و می گوید اگر این سه مورد مدیریت شود، مشکلات جامعه حل می شود.

 نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین آموزش دشمن شناسی به مردم در مسائل سیاسی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: مردم در مسائل سیاسی خود را مجتهد می دانند و ما باید سعی کنیم در مسائل سیاسی جهانی، دشمن شناسی را به مردم آموزش دهیم.

وی تأکید کرد: این موضوع باعث می شود تا به جای اینکه ضربه به دوستان خود وارد کنیم، دشمن خارجی را هدف قرار دهیم و مانع آسیب خوردن نیروهای خودی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری ادامه داد: روحانیان در مسائل سیاسی باید مانند امام و رهبری نقش پدری داشته باشند و افزون بر اشراف به خطوط جامعه، خوبی را تأیید کرده و اشکالات موجود را بیان کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم ابراز کرد: در مسائل اعتقادی جامعه باید به آیات و روایات تکیه کرد و جهت اعتقادی مردم را به سمت تدبر در قرآن و روایات حرکت داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تقویت بنیه های دین و اعتقادی جامعه باید از معتقدات مردم کمک گرفت و دین و تدین را در جامعه تقویت کرد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات