۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۸۱۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انجام معاصی انسان را به ضلالت و گمراهی می‌کشاند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی انجام گناه را مانعی برای عدم هدایت انسان دانست و گفت: انجام معاصی انسان را به ضلالت و گمراهی می‌کشاند .
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت سوره حمد در قرآن کریم، گفت: سوره حمد چکیده قرآن است که حاوی معارف و آموزه‌های دینی است خداوند متعال در این سوره نحوه درست دعا کردن و طلب حاجت از خود را آموزش داده است.

وی در ادامه با اشاره به دعای سوره حمد، افزود: در سوره حمد ما از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند و از گمراهی نجات دهد و راه نعمت داده شده‌گان را به ما نشان دهد طلب هدایت از مهمترین دعاهای قرآنی است که انبیای الهی به این خاطر بر مردم مبعوث شده‌اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه هدایت را بر دو قسم دانست و اظهار کرد: نخستین هدایت از طریق حجت ظاهری صورت می‌گیرد که انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) هستند و هدایت دیگر با حجت باطنی انجام می‌پذیرد که همان عقل روشنگر و هدایت شده انسان است که برای رسیدن به هدایت انسان به هر دوی آنها نیازمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه کسی که طالب هدایت باشد به طور یقین هدایت خواهد شد ابراز کرد: اگر کسی طالب هدایت باشد باید از طریق قدم گذاشتن در این مسیر خود را آماده کند یک انسان عاقل و بالغ با مطالعه صحیح مبانی دینی و روایی و از طریق هم نشینی با علما و شایستگان و استماع سخنان آنها هدایت خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه انجام گناه را مانعی برای عدم هدایت انسان دانست و تأکید کرد: کسانی که در زندگی خود ظلم و ستم می‌کنند و از انجام هیچ گناهی ابا و پروا ندارند باید بدانند که زندگی آشفته‌ای خواهند داشت و در ضلالت و گمراهی به سر برده و در مسیر هدایت سرگردان خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه قرار نگرفتن انسان در مسیر هدایت و صراط مستقیم را ضلالت و گمراهی دانست و تصریح کرد: انسان اگر در بهترین شرایط زندگی کند و از سرمایه و ثروت بیکران هم بهره‌مند باشد بدون هدایت دچار خسران و خسارت است هدایت به راه انسان معنا می‌بخشد و او را سعادتمند و عاقبت به خیر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌های عاقل و هدایت پیشه را معرفی می‌کند که این افراد با دقت و توجه سخنان نیکو و شایسته را می‌شنوند و بهترین آنها را گزینش می‌کنند این افراد در زمره هدایت شدگان و خردمندانی هستند که از نظر قرآن الگو و اسوه برای اهل معرفت هستند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات