۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۱۸۱۱
استاد سطح عالی حوزه:

مبلغان فضایل و ویژگی های ماه رمضان را برای مردم تبیین کنند

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم پاسخ به شبهات دینی و بیان احکام را مهم‌ترین وظیفه تبلیغی در ماه رمضان دانست و بر تلاش برای انس جوانان با مسجد و محافل مذهبی تأکید کرد.
رمضان

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی اختیارآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وظایف مبلغان در ماه رمضان عنوان کرد: تبلیغ در این ماه از ویژگی های خاصی برخوردار است و تناسب میان حکم و موضوع  در بحث تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند با نیت های خالص و دلهای پاک در این ماه از خداوند بخواهید که شما را به انجام وظایفی که خداوند برعهده تان گذاشته است، موفق گرداند و درخواست توفیق در تبلیغ که وظیفه اصلی طلاب و روحانیان است نیز در این زمره قرار می گیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: توجه به قرآن و تأکید بر انس به قرآن یکی از موضوعاتی است که باید در منبرها به آن توجه شود و تلاش شود تا در این ماه که به نام بهار قرآن مشهور است توجه به قرآن بیشتر شود.

وی بیان احکام را یکی دیگر از موضوعات مهم در تبلیغ ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: باید بر روی آموزش احکام به مردم در این ایام تکیه شود چراکه بسیاری از مردم نسبت به احکام دینی آشنایی کافی ندارند و ماه رمضان که حضور مردم در مساجد و پای منبرها بیشتر می شود باید این مسائل آموزش داده شود.

حجت الاسلام حسینی اختیارآبادی اضافه کرد: سفارش به احترام به بزرگان، پدر و مادر و دیگر مؤمنان یکی دیگر از مسئل مهم است و مبلغان باید تلاش کنند تا فضایل اخلاقی و ارتباطات اجتماعی در جامعه گسترش یابد.

وی تأکید کرد: توصیه به صله رحم و افطاری دادن به مؤمنان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید در جامعه ترویج شود و همچنین سرکشی به فقرا و عیادت بیماران و اطعام فقرا می تواند در منبرها مورد تأکید قرار گیرد.

  استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: پرداختن به اعتقادات و پاسخگویی به شبهات جوانان از دیگر موضوعاتی است که نیازمند توجه است و باید تلاش شود تا فضای معنویتی که در این ماه وجود دارد بعد از ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود و جوانان انس بیشتری با مسجد و محافل مذهبی پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی اختیار آبادی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که می توان در بحث تبلیغ به آن پرداخت، بیان فضایل و ویژگی های ماه مبارک رمضان و نیز استفاده از این ایام برای تقویت بنیه اعتقادی، ایمانی و معنویت در جامعه است که امیدواریم با تلاش و مجاهدت همه مبلغان، خداوند توفیق روزه داری و استفاده از برکات این ماه مبارک را به همه مردم مرحمت کند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات