۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۸۱۳
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص آذربایجان غربی با حضور ۱۹ مبلغ دینی

معاون فرهنگی و اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طرح ضیافت الهی با فعالیت تبلیغی ۱۹ روحانی همزمان با ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص استان در حال اجرا است.
حجت الاسلام میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی

حجت الاسلام داوود میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح با محوریت امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان در قالب خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره وقف، حجاب و عفاف و غرفه کودک و نوجوان تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بیش از 19 مبلغ به صورت شیفتی در بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت در دو نوبت، جزء خوانی قرآن کریم، کرسی و محفل انس با قرآن و برنامه‌‌های متنوع فرهنگی در نیمه نخست ماه رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام میرزائی بهره مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن، تقویت باورهای اعتقادی در جامعه و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی را از مهم ترین اهداف طرح «ضیافت الهی» برشمرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی سفره های افطاری ساده، با همکاری خیرین و از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش با هدف بهره‌مندی همه اقشار جامعه، طرح افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان برپا خواهد بود.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به ویژه برنامه های این ماه، افزود: ویژه برنامه هایی به مناسبت رحلت حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه مادر امت» و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور اساتید و قاریان بین المللی اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در روز دوشنبه بیست و دوم خردادماه با حضور قاری مصری به میزبانی منطقه آزاد تجاری ماکو برنامه ریزی شده است./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات