۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۱۸۷۰
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

۲۰۰۰ روحانی در آذربایجان غربی مشغول تبلیغ دین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از فعالیت تبلیغی ۲۰۰۰ روحانی بومی و غیر بومی همزمان با ماه رمضان در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 2 هزار روحانی بومی و غیربومی برای تبیین معارف دین و احکام اسلامی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده اند.

وی گفت: از این تعداد یک هزار و 700 روحانی بومی و  300 نفر روحانی غیر بومی هستند که از قم به آذربایجان غربی اعزام شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی احکام اسلامی، پاسخگویی به شبهات شرعی، مسائل روز و مبتلابه چامعه به ویژه آسیب های اجتماعی و تفسیر قرآن را از اولویت منبر و خطابه مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

حجت الاسلام داداش زاده گفت: تشویق مردم به پشتیبانی از مدافعان حرم و همچنین مشارکت در بازسازی عتبات عالیات از دیگر مواردی است که مبلغان دینی در ایام ماه مبارک رمضان به آن می پردازند.

وی با اشاره به کمبود روحانی، بیان داشت: متأسفانه به علت مشکل کمبود روحانی تعدادی از مساجد روستایی و شهری استان حتی در ایام ماه رمضان بدون روحانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: با وجود فعالیت 2 هزار روحانی در استان که حتی برخی نیز در چند مسجد و یا چند روستا مسؤولیت امر تبلیغ را بر عهده دارند، تنها 3500 مسجد از 4 هزار مسجد استان در ماه مبارک رمضان فعال شده است.

حجت الاسلام داداش زاده در ادامه به برنامه های قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت قاریان استانی در کرسی های تلاوت قرآن در ماه رمضان، اعزام 2 مفسر از قم به ارومیه و خوی و برپایی محافل انس با قران از برنامه های تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان است.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور چهار قاری بین المللی از سایر استان ها خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح «با قرآن» در روزهای دوازدهم تا چهاردهم ماه مبارک رمضان، مردم شش شهر استان میزبان محافل انس با قرآن کریم خواهند بود./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات