۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۹۰۱
سخنران حرم رضوی:

هدف شدن وسیله سبب تزلزل خانواده می شود

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان اینکه اگر وسیله هدف شد، زندگی انسان به هم می ریزد، گفت: برخی افراد در عین ثروتمندی آرامش و آسایش ندارند و این زمانی است که ثروت هدف شده است.
حجت الاسلام کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، سخنران حرم رضوی در نشست تفسیر موضوعی قرآن کریم امروز 9 خرداد در حرم رضوی، گفت: شرک تحقیر خداوند است و به همین دلیل نباید شریکی برای خداوند قائل شد 

وی با بیان اینکه انسانها به دنیا علاقه و محبت دارند و هیچ فردی نمی گوید که همسر، فرزندان و وجود خودش و ثروت را دوست ندارد، افزود: در واقع ما غیر خدا را هم دوست داریم و خالق ما را به گونه ای آفریده است که اینگونه باشیم.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیات قرآنی درباره علایق و محبت های انسان به دنیا و امور دنیوی ادامه داد: در واقع حدود این محبت ها باید اندازه اش مشخص باشد و آنها وسیله باشند نه هدف. 

وی با تأکید بر این مطلب که ثروت پسندیده است و فقر ناپسند است، تصریح کرد: اما ثروت هدف نیست و وسیله است و می توان از ثروت در انجام کارهای خیر استفاده کرد تا به هدف رسید.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه اگر وسیله هدف شد، زندگی انسان به هم می ریزد، اظهار کرد: برخی افراد در عین ثروتمندی آرامش و آسایش ندارند و این زمانی است که ثروت هدف شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از گذشته عبرت و از زمان حال استفاده کرد، تصریح کرد: در همین شرایط باید به آینده هم امیدوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تصریح کرد: اما در حال حاضر برخی افسوس گذشته را می خورند و امروز را تلف می کنند و از فردا می ترسند و با این وضعیت، افسوس و ترس را برای زندگی خودشان رقم می زنند.

وی با اشاره به وصیت اسکندر مقدونی به اطرافیانش پس ازمرگ، گفت: پزشکان هم علاجی برای مرگ ندارند و نمی توانند مرگ را از خودشان دور سازند و از طرفی پول و ثروت هم به درد آدمی نمی خورد و همه با دستان خالی به آن دنیا می روند./202/934/ب1

ارسال نظرات