۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۰۱۹۲۱
از سوی دبیر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد؛

برنامه های دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تشریح شد

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد به تشریح فعالیت های کمیته های چندگانه برگزاری نمایشگاه دوازدهم و بخش های مختلف آن پرداخت.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ظهر امروز 9 خرداد که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نمایشگاه امسال دارای 27 کمیته و 24 بخش است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته های چندگانه در این نمایشگاه اظهار کرد: دو سال است که ثبت نام از طریق اینترنتی و با همکاری کمیته ثبت نام انجام می شود و می توان به فعالیت دیگر کمیته ها از جمله کمیته حراست، تبلیغات، محصولات فرهنگی، اطلاع رسانی و خبر، ادارات و نهادها، ناشران قرآن و عترت، قرآن و ملل اسلامی، کمیته جانمایی، تدارکات، اسکان، نظرسنجی و کمیته های علمی، محتوایی و نظارتی اشاره کرد.

حجت الاسلام کاظمی نسب از فعالیت ویژه بخش 2017 در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این بخش نشست های تخصصی با رویکرد مشهد 2017 و موضوع هنرمندان جهان اسلام برگزار می شود.

وی در ادامه از حضور هشت کشور خارجی در بخش بین الملل خبرداد و اظهار کرد: از جمله این کشورها می توان به افغانستان، پاکستان، سوریه، ترکیه، عراق، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان اشاره کرد که هماهنگی این بخش با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مراسم ها و ویژه برنامه هایی که شامل 28 بخش است و با مدیریت 2017 برگزار می شود و آنچه که در این برنامه ها مدنظر است کیفیت گرایی است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره برنامه های کمیته مراسم و محافل قرآنی در این نمایشگاه گفت: 80 ویژه برنامه قرآنی و مراسم و محافل از جمله دیگر برنامه ها است که هر شب سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف استان در این نمایشگاه برنامه دارند.

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه درسال گذشته  نمایشگاه قرآن در 18 هزار متر مربع  برگزار شد، افزود: اما امسال این نمایشگاه در 8 هزار متر مربع برپا می شود و تعداد غرفه ها امسال کم شده اند چرا که بنا به کیفی بخشی نمایشگاه دوازدهم است.

حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: یکی از امتیازات دیگر این نمایشگاه این موضوع است که مخاطب و بازدیدکنندگان امسال با توجه به برگزاری آن در حرم رضوی چندین برابر سال های گذشته خواهد بود و از طرفی تجربه نشان داده است که نمایشگاههایی که در باب الجواد هستند با استقبال فراوانی مواجه می شوند.

وی درباره ساعات برگزاری نمایشگاه دوازدهم گفت: از ساعت 7 بعد از ظهر تا 12 شب این نمایشگاه برای بازدید علاقه مندان دایر است که قرار شده است در صورت نیاز این زمان تا 2 بامداد تمدید شود.

حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه در 2017 در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود از همه غرفه ها خواسته شده است که رویکرد آنها همین موضوع باشد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درادامه با تأکید بر کیفیت گرایی نمایشگاه دوازدهم گفت: از آنجا که فضا محدود است غرفه هایی که محصولات جدید و محتوایی ارایه داده اند انتخاب شده اند.

وی در ادامه از هماهنگی 50 دستگاه اتوبوس با شهرداری مشهد برای انتقال بازدیدکنندگان از حاشیه شهر خبرداد و افزود: از دیگر فعالیت های انجام شده در سطح شهر، نصب 2 هزار بنر با موضوع اطلاع رسانی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است.

حجت الاسلام کاظمی نسب درباره نقاط قوت و ضعف نمایشگاه سال قبل گفت: بازدید نسل نوجوان و جوان و حضور چهره های علمی و علمای برجسته حوزه علمیه خراسان از جمله آیات سیدان، اشرفی شاهرودی و رضازاده می توان اشاره کرد که در همین راستا گفتمان قرآنی در نمایشگاه راه اندازی شد.

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ادامه داد: سال قبل 200 هزار نفر از نمایشگاه یازدهم بازدید کردند که امسال پیش بینی می شود این تعداد بازدیدکنندکان دو برابر شود.

حجت الاسلام کاظمی نسب با تأکید براینکه سعی ما این بوده است که نمایشگاه دوازدهم تکراری نباشد و از تنوع برخوردار باشد، اظهار کرد: در سال های گذشته با توجه به وسعت نمایشگاه بین المللی توان ما برای غرفه آرایی اندک بود اما امسال خوشبختانه با توجه به محدود شدن فضا و گزینش غرفه ها برای شرکت در نمایشگاه، غرفه آرایی غرفه ها به صورت کیفی انجام می شود./201/934/ب1

ارسال نظرات