۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۹۳۲
امام جمعه الشتر:

دولت متولی اصلی رسیدگی به وضعیت نیازمندان است

امام جمعه الشتر با بیان اینکه دولت متولی اصلی رسیدگی به وضعیت نیازمندان است، گفت: با اجرای طرح های مقطعی و یا درازمدت باید از این قشر حمایت شود.
نیازمندان و محرومان

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه الشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وضعیت اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، بیان داشت: دولت در قبال این افراد مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی قشر محروم جامعه، افزود: نباید فراموش کرد که فقر از عوامل اصلی بسیاری مشکلات و آسیب های اجتماعی است، با کاهش فاصله طبقاتی باید جلوی این آسیب ها گرفته شود.

امام جمعه الشتر با یادآوری اینکه بیکاری از علل مهم ایجاد فاصله طبقاتی بوده و ریشه مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از راه های مهم رسیدگی به وضعیت جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی اشتغال زایی برای جوانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به نیازمندان در طول تاریخ همواره در سیره معصومین(ع) بوده و از آداب حکومت اسلامی است، اظهار داشت: همواره بخشی از جامعه بنا به دلایلی مختلف از برخورداری مالی و یا اجتماعی کمتر بهره بردند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: افزون بر ضرورت رسیدگی دولت به وضع معیشتی این افراد و در نظر گرفتن امتیازات خاص برای آنان، مردم نیز با پرداخت زکات در این زمینه نقش آفرین باشند.   

وی تصریح کرد: پرداخت به موقع زکات در کاهش فاصله طبقاتی نقش آفرین است و موجب زدودن ریشه فقر در جامعه می شود.

امام جمعه الشتر رشد و شکوفایی اقتصادی را از دیگر آثار مهم پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه تبیین شود.

وی دولت و حکومت را متولی اصلی رسیدگی به وضعیت نیازمندان خواند و گفت: دولت ها در قالب حمایت های موردی و مستمر باید محرومان را یاری کنند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: این حمایت می تواند در قالب طرح های مقطعی و یا دراز مدت اجرا شود و گوشه ای از وضعیت زندگی فردی و اجتماعی نیازمندان را ارتقا بخشد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات