۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۱۹۹۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

توزیع 6 هزار جلد قرآن کریم در کرمان، آغاز عملیات محوطه سازی عباسعلی شهر کرمان، وقف زمینی با نیت ساخت مسجد در کرمان و اداره کل اوقاف کرمان برای ششمین سال متوالی حائز رتبه برترکشوری شد از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، گفت: در راستای اجرای نیات موقوفات منطبق و کمک های خیرین نیکوکار استان بیش از 6 هزار جلد قرآن کریم درمحل مساجد ، اماکن متبرکه و محافل قرآنی استان توزیع می شود.

وی افزود : اداره کل اوقاف هرساله در جهت تأمین کتب محافل قرآنی اقدام به توزیع قرآن می کند که در همین راستا سال گذشته 5 هزار جلد کتاب در بین مساجد استان توزیع شد.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه موقوفات قرآنی یکی از مباحثی است که مستلزم نکاه واقفین گرانقدر است، افزود: استان کرمان یکی از استانهای شاخص به لحاظ کمیت ثبت موقوفات در کشور است اما با کمبود موقوفات قرآنی مواجه هستیم.

وی با اشاره به جمع آوری کتب فرسوده از سطح اماکن مذهبی و مساجد استان تصریح کرد: همشهریان محترم می توانند کلیه کتب قرآنی و ادعیه فرسوده خود را به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خود تحویل نمایند.

حجت الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد: این اداره در راستای مشارکت در مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم ایام ماه مبارک رمضان در محل حسینه ثار الله شهرستان کرمان، از سال گذشته تعداد یک هزار جلد کتب قرآن کریم به این محفل نورانی اختصاص داده وامسال نیز از این کتب در مراسم جمع خوانی قرآن کریم استفاده می شود.

آغاز عملیات محوطه سازی عباسعلی شهر کرمان

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان  در گزارشی عمرانی به اجرای عملیات اجرایی موزاییک کاری در صحن مرکز فرهنگی و مذهبی عباسعلی گفت: این طرح در بیش از یک هزارو 350 متر مربع از حیاط این مرکز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این طرح با پیگیری هیئت امناء و همکاری شهرداری در حال انجام است، تصریح کرد: برنامه های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم در این مرکز همراه با برگزاری نماز ظهر و نماز عشاء همراه با پذیرایی ساده از صائمین ،برپایی خیمه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های این مرکز در طرح ضیافت الهی است.

وقف زمینی با نیت ساخت مسجد در کرمان

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان با اشاره به ثبت مورد وقف جدید در حوزه موقوفات این شهرستان گفت: از سوی خیر نیکوکار"عباس جهانگرد " زمینی در بخش طاهرآباد این شهرستان وقف شد و  این زمین با مساحت 375 متر مربع جهت ساخت مسجد امام محمد باقر (ع) وقف شده است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه حوزه اداره ناحیه یک کرمان بیشتر مربوط به امور موقوفات و نظارت بر رقبات بخشی از شهر کرمان است که با توجه به اهم فعالیت اوقاف بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش فعالیت این ناحیه تمرکز بر نظارت بر عملکرد متولیان و امور مربوط به تنظیم و تجدید اسناد اجاره ای با مستاجرین موقوفات است.

اداره کل اوقاف کرمان برای ششمین سال متوالی حائز رتبه برترکشوری شد

روح الله رستمی مسؤول روابط عمومی اوقاف استان کرمان گفت: هشتمین مجمع سراسری مدیران کل ،معاونان و مسؤولان و روسای ادارات اوقاف سراسر کشور با هدف تبیین و بررسی نقش بهره وری موقوفات در اقتصاد مقاومتی، بررسی نقش وقف در ارتقاء اقتصاد دانش بنیان همراه با تجلیل از ادارات برترسازمان بر اساس عملکردهای برنامه های سال  95 برگزار شد.

وی افزود : براساس بازرسی های انجام شده در خصوص عملکرد برنامه ها و ورود اطلاعات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ، از این اداره کل به عنوان اداره کل برتر و از حجت الاسلام قاسمی زاده به عنوان مدیر نمونه کشوری تجلیل شد.

رستمی تصریح کرد: در این مجمع از حوزه مدیریت، معاونت های فرهنگی و اجتماعی، بهره وری اقتصادی، معاونت ثبتی حقوقی، کارشناس هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست و همچنین از عملکرد ادارات اوقاف ناحیه یک و دو شهرستان کرمان ، کوهبنان، سیرجان و  رفسنجان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان طبق عملکرد برنامه های سازمانی خود طی سال های 90 تا 94 علاوه بر قرار گرفتن در طیف الف ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ارزیابی عملکرد سالانه به عنوان اداره کل اوقاف و امور خیریه برتر در میان همه ادارت اوقاف سراسر کشور معرفی شده است.

رستمی با اشاره به تقدیر از مدیر کل اوقاف استان به عنوان مدیر نمونه کشوری اظهار کرد: مدیریت قوی و مدبرانه حجت الاسلام محمد قاسمی زاده که از سال 85 عهده دار این مسئولیت خطیر است، به همراه نیروهای کارآمد این اداره کل نقش مهمی را در کسب این موقفیت ها ایفا کرده است./۹۷۰۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات