۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۰۲۰۲۱
مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین:

عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود

حجت الاسلام محبی با بیان این که عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، گفت: خدمت به مردم و کمک به نیازمندان از بزرگترین عبادات به شمار می رود.
حجت الاسلام محبی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد محبی مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین امروز در جمع ائمه جماعات دانشگاه‌های استان که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزارشد، با اشاره بر ضرورت پرهیز از اسراف در جامعه گفت: اسراف بيانگر وضعيّت نامناسب و غيرمتعادل اخلاقی و فرهنگی  شخص يا جامعه و نشانه بی‌اعتنایی به قوانين و حدود شناخته شده شرعی و انسانی است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین در ادامه ابراز کرد:  اسراف يک عمل اتفاقی نيست که يک دفعه و يا بدون سبب به وجود آید، بلکه بدون شک فرد مسرف، به يک ويژگی و خصلتی مبتلا است که زيربنای اسراف همان است.

وی در ادامه افزود: خدا در قرآن می فرماید «وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا *إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا» یعنی از نیازمندان دستگیری کن و اسراف نکن و حق خویشاوندان را بده، چرا که اسرافکاران برادران شیطانند و شیطان همواره نسبت به پروردگارش ناسپاس بوده است، و ولخرجی و ريخت و پاش‌های غيرمعقول را می‌توان از همين موارد به شمار آورد.

حجت الاسلام محبی با بیان این که  عبادت تنها در نماز و روزه نیست تصریح کرد: خدمت به مردم و کمک به نیازمندان از بزرگترین عبادات به شمار می‌رود، همان گونه که خداوند از نماز و روزه بندگانش خوشحال می‌شود، از کمک و یاری به دیگران هم خوشحال می‌شود.

وی در پایان گفت: به یاد فقرا بودن یکی از اوصاف مومنان روزه دار است، کسانی که چیزی از مال دنیا در دست دارند باید از این فرصتِ زمانی استفاده کرده و با کمک به مستمندان رضایت خداوند را کسب کنند./873/۱۰۲/ب2

 

 

ارسال نظرات