۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۰۲۵
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

همه ارگان‌ها برای خروج از رکود اقتصادی همکاری کنند

حجت‌الاسلام طاهری، نسبت به افزایش آمار بیکاری در کشور انتقاد کرد و از مسؤولان و دولتمردان خواست برای رفع این نگرانی چاره اندیشی کنند تا جوانان از سردرگمی نجات یابند.
دانشجویان بیکار

حجت‌الاسلام سید علی طاهری، نماینده طلاب خرم‌آباد و پل‌دختر مقیم قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مساله رکود اقتصادی یک مساله مهمی است که یک ارگان به‌تنهایی نمی‌تواند این مساله را حل کند.

وی ادامه داد: برای اینکه این مساله حل شود بایستی همه ارگان‌ها دست در دست هم دهند و در کنار هم مطالبه رهبر معظم انقلاب یعنی همان اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کنند تا مشکلات حل شود.

حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این مساله را حل کند چون اقتصاد به عوامل گوناگونی مانند تولید بانک‌ها و همه ارگان‌ها ربط دارد، بنابراین همه باهم می‌توانند در حل این مساله موفق باشند.

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: تمام ارگان‌هایی که به اقتصاد کشور ربط دارند، بایستی هماهنگ زیر چتر اقتصاد مقاومتی کار کنند تا کشور از این وابستگی و از این رکودی که وجود دارد بیرون بیاید.

وی به بی‌اهمیتی بعضی از مسؤولان در مساله تولید و اشتغال انتقاد کرد و اظهار داشت: بی‌اهمیتی مسؤولان نمی‌تواند مانعی در مساله کسب‌وکار باشد، در رابطه با این مساله ما قانون‌های خوبی داریم و مسؤولان هم تا حدودی به این مساله اهمیت می‌دهند؛ اما نیاز است که این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود تا آمار رشد اشتغال در کشور افزایش یابد.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه به مشکل اساسی این مساله پرداخت و گفت: مشکل اساسی در این مساله این است که برای دانشگاهیان و برای کسانی که می‌خواهند در بحث تولید و اشتغال کاری کند به‌خوبی کار مشخصی تعریف‌نشده است، یعنی برای رشته‌های دانشگاهی کار معین و مشخصی در نظر گرفته نشده است، به همین دلیل جوان پس از اتمام تحصیلات با سردرگمی روبه رو می شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: بایستی مجری قانون قوی باشد که بتواند قانون را به‌صورت کامل اجرا کند و در این زمینه قانون‌هایی خوبی از سوی مجلس اعلام شده که اجرای این قوانین می تواند تا حدود زیادی از مشکلات را برطرف کند./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات