۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۰۵۷

پیام آیت الله مقتدایی به پویش حمایت از مبلغان دینی

از خدای متعال می خواهم که به این سربازان واقعی امام زمان(عج) و پیروان دین پیامبر(ص) عزت عنایت کند تا بتوانند راه انبیا را ادامه دهند.
آیت الله مقتدایی

آیت الله مرتضی مقتدایی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، اخلاص در تبلیغ را مهم‌ترین عامل در تأثیرگذاری آن برشمرد.

وی که در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا سخن می گفت، تبلیغ را ادامه راه انبیای الهی دانست و عنوان کرد: مبلغان عزیز و کسانی که دعوت إلی الله دارند و مردم را به سوی خدا و پایداری و استقامت در دین دعوت کنند، کار بسیار عظیمی انجام می دهند.

وی افزود: این کار، بسیار مهم و کار انبیا و اولیای الهی و ادامه راه آنهاست و همین موضوع نشان می دهد که این عزیزان وظایف سنگین و مهمی برعهده دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مهم ترین وظیفه این عزیزان این است که دعوت شان با خلوص نیت و تنها برای خدا باشد و هیچ خدشه، همراهی و اختلاطی نباید در این دعوت وجود داشته باشد؛ اگر این دعوت برای خدا شد و از دل برخاست، تأثیرگذار است و می تواند جامعه را به سوی اسلام و خدا راهنمایی کند.

آیت الله مقتدایی با بیان وظایف مبلغان دینی خاطرنشان کرد: وظیفه این عزیزان این است که هم تمرین و هم جدیت داشته باشند که فقط دعوت شان برای خدا باشد و بعد به این نکته توجه کنند مطالبی که بیان می کنند باید مستند باشد و خودشان اعتقاد به آن داشته باشند و این مطالب را فهمیده باشند.

وی اظهار کرد: مبلغان مطالبی که مطرح می کنند باید مطالبی روشن، واضح و ثابت شده در اسلام باشد تا مردم هم اعتماد پیدا کرده و به آن عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) که پیامبر خداست و وظیفه دعوت مردم به دین خدا را بر عهده دارد، می فرمایند: «دعوتی که من می کنم بر پایه بصیرت است و ابتدا خودم به آن آگاهم و آن موضوع را شناخته ام و اعتقاد به آن مطلب دارم و سپس مردم را به چنین مطلبی دعوت می کنم.»

وی ادامه داد: اگر برای مردم معلوم شود که مطلبی سست و بی پایه است و در اسلام جایگاه روشن و مستند ندارد و یا اینکه مطلبی نقل می شود ولی گفته پیامبر(ص) یا ائمه(ع) نیست؛ به مبلغ اعتماد پیدا نمی کنند و بعد از آن، تمام مطالب او از سوی مردم پذیرفته نمی شود.

آیت الله مقتدایی ابراز کرد: پس وظیفه دیگر برای مبلغان این است که مطالب شان مستند و ثابت شده در اسلام باشد و خودشان به آن اعتماد داشته باشند تا وقتی مطرح می شود، مردم به صورت قاطع به آن اعتماد پیدا کنند، اگر مطلبی اینگونه مطرح شود قطعاً تأثیرش در اجتماع بالاست و مردم به آن مطالب اعتماد به او پیدا کرده و به آنها عمل می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهم که به این سربازان واقعی امام زمان(عج) و پیروان دین پیامبر(ص) عزت عنایت کند تا بتوانند راه انبیا را ادامه دهند.

گفتنی است، پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و توسط جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه اندازی شده است و علاقمندان برای پیوستن به این پویش می توانند به نشانی  https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه نمایند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات