۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۰۵۸
مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید مطرح کرد؛

سه موضوع مهمی که مبلغان باید مورد توجه قرار دهند

حجت الاسلام وافی توجه مبلغان به مباحث تربیت دینی و تحکیم خانواده را ضروری دانست و گفت: اگر مبلغان در این مسیر قدم بردارند طبیعتا به سمت جامعه پیراسته از بدی ها پیش خواهیم رفت.
حجت الاسلام مرتضی وافی

حجت الاسلام مرتضی وافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که شخصیت هر انسان، براساس رفتار، جهت گیری خواسته ها و باورهای او شکل می گیرد، اظهار کرد: شخصیت انسان در پیچ و خم مسائل روزمره و در برخورد و ارتباط با انسان ها همچنین روبه روشدن با کانون های تأثیر گذار پیرامون ایجاد می شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری خانه خورشید ادامه داد: به طور کلی می توان گفت روح انسان متأثر از محیط پیرامون خودش است، این تأثیرها گاهی روح انسان را آزرده می کند و باطن انسان را به سمت اضطراب و فکر انسان را در مسیر تحیر و شبهات و تردیدها قرار می دهد.

وی ادامه داد: خداوند زمینه هایی را برای آرام کردن ذهن و فکر انسان و بازدارندگی قلب از اضطراب ها و دوری رفتارها از بدی ها فراهم کرده است؛ از آن فرصت ها و زمینه ها می توان به ماه رمضان اشاره کرد که انسان می تواند در راه دین داری همچنین زندگی دینی از آن استفاده کند.

حجت الاسلام وافی با تأکید بر این که اولین قدم برای ورود به ماه رمضان توجه به فضیلت و شرافت و عظمت آن است، اظهارکرد: اگر توجه و تعلق خاطر به فضیلت ماه رمضان برای انسان فراهم شود او را به سمت آمادگی و محیا شدن برای ورود به این ضیافت خانه الهی حرکت می دهد و همین توجه و محیا شدن برای ورود به مهمانی، گام های بعدی را برای سالکان فراهم می آورد.

وی در زمینه محتوای ارائه شده در سخنرانی های ماه رمضان، بیان کرد: مبلغان در ارائه مطالب خود به مخاطبان باید سه موضوع را مورد توجه قرار دهند؛ از موضوعات اولویت دار در جامعه مباحث خانوادگی، تربیت دینی و موارد تحکیم خانواده از جمله اخلاق و شیوه همسرداری و رعایت اخلاق اجتماعی در میان خانواده و روابط خانوادگی است که اگر مبلغان در این مسیر قدم بردارند طبیعتا به سمت جامعه پیراسته از بدی ها پیش خواهیم رفت.

مدیر مؤسسه خانه خورشید ادامه داد: دومین موضوع مهم مورد توجه مبلغان در ماه رمضان مباحث اخلاقی همچنین بیان مسائل اجتماعی با تکیه بر مبانی اخلاقی است؛ بر اساس روایات به دلیل دربند بودن شیاطین در ماه رمضان زمینه پذیرش مباحث اخلاقی بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و کانال های ارتباطی تلاش برای اعتلای وضعیت اخلاقی از جمله نگهداری زبان و توجه به غیبت ها و شایعات به ویژه خویشتن داری جامعه از نقل بسیاری از مطالب بی اساس یا انتقال برخی از مطالب که زمینه لطمه زدن به افراد را در پی دارد از اهیمت والایی برخوردار است.

حجت الاسلام وافی توجه مبلغان به مضامین ادعیه و متون دینی را ضروری دانست و افزود: انس با قرآن و توجه به نهج البلاغه و تأمل در فرازهای ادعیه ماه مبارک رمضان و صحیفه سجادیه باید مورد توجه مبلغان قرار گیرند زیرا سبک زندگی عارفانه و بسیاری از شیوه های رفتاری جامعه امروزی در میان دعاها قرار گرفته است که می تواند نسل جوان ما را سیراب کند./1324/ت۳۰۲/ی

 

ارسال نظرات