۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۰۲۰۸۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

رمضان ماه فلاح و رستگاری است

مدیر حوزه های علمیه لرستان ماه مبارک رمضان را ماه فلاح و رستگاری خواند و گفت: با انجام واجبات باید تلاش کرد مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار گرفت و در راه رستگاری گام برداشت.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ماه مبارک رمضان را ماه فلاح و رستگاری عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت این ماه و جایگاه روزه دار نزد خدای متعال باید در راستای رستگاری قدم برداشت.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دارای ویژگی های فراوانی است، افزود: اگر روزه دار، مؤمن و مبلغ ما بخشی از این ویژگی ها را درک کند به زیبایی زندگی دنیوی می رسیم و سرمایه ای نیز برای دنیا و آخرت خویش که می تواند کارساز باشد، ذخیره می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان ماه مبارک رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت خواند و بهترین عمل برای ترک گناه تقوا و عمل صالح است که موجب تقرب الی الله می شود.

وی با بیان اینکه توجه به محرومان، درک رنج و مشقت فقرا از دیگر ویژگی های این ماه مبارک است که روزه دار باید آن را لمس کند تا بتواند حس نوع دوستی را در وجود خویش تقویت کند.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: روزه دار در مناجات خویش باید به فکر محرومان، اموات و جوانان باشد و برای رفع گرفتاری حاجت‌مندان، بدهکاران و گرفتاران دعا کند.

وی روح فرهنگ اهل بیت(ع) را به فکر مستضعفان و محرومان و تلاش برای رفع مشکلات گرفتاران خواند و گفت: در مناجات خویش باید به فکر افرادی که در قربت هستند نیز باشیم و برای همه آحاد مردم دعا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه روزه داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست بلکه باید به آثار اصلی همچون تهذیب نفس، خودسازی، تقویت تقوا و ایمان خویش نیز توجه کنیم و سیره و سنت اهل بیت(ع) را در زندگی خود ساری و جاری سازیم.

وی همیاری، همدلی و همدردی با گرفتاران را از آثار مهم روزه داری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود مبلغان در این ایام تبلیغی فواید روزه داری را تبیین و ویژگی های اصلی آن را برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام میناپور با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی بین مردم عنوان داشت: مبلغ دین با استفاده از الگوی اهل بیت(ع) باید پیام های رمضان را به گوش آحاد جامعه برسانند.

وی خاطرنشان کرد: محور سخنرانی مبلغان باید برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و ازدواج جوانان باشد و توجه مؤمنان و روزه داران را به فقرا و افراد مستضعف هدایت کنند.

مدیر مدرسه علمیه لرستان با بیان اینکه در جامعه امروز مشاهده می شود برخی افراد حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی کنند، تصریح کرد: مبلغان باید مسائل شرعی را بیان کنند و عدم روزه خواری را به عنوان یک ارزش تبیین سازند.

وی خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی و انقلابی نیز باید در محوریت فعالیت تبلیغی مبلغان قرار گیرد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات