۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۰۲۰۹۰
استاد بهرامپور:

انسان در سایه قرآن به کمال مطلوب می رسد

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ربیع القرآن است، گفت: قرآن موجودی است که می توان تمام زندگی را وقف آن کرد.
ابوالفضل بهرام پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرامپور در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به ویژگی های قرآن و اینکه ماه رمضان، ربیع القرآن است، گفت: قرآن موجودی است که می توان تمام زندگی را وقف آن کرد و لحظه ای نیست که از فرامین قرآن بی نیاز باشیم.

وی افزود: انسان موجود کاملی است و دائما باید به فکر کمال باشد که آن نیز در سایه قرآن محقق می شود.

مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و این به این معنا نیست که در ماه های دیگر آن را کنار بگذاریم بلکه باید دائما با آن مأنوس باشیم، زیرا قرآن ما را به خداوند نزدیک می کند.

بهرامپور ادامه داد: قرآن به دوصورت بر پیامبر(ص) اثر تربیتی داشت اول اینکه به صورت دستورات و بایدها ونبایدها  بر پیامبر(ص) نازل می شد که ما نیز مانند پیامبر در اجرای این دستورات سهیم بوده و باید این دستورات را انجام دهیم.

وی افزود: قرآن به صورت غیر مستقیم نیز بر پیامبر(ص) اثر تربیتی داشت مانند مثال هایی که قرآن از رفتار پیامبران بیان کرده و سعی در تربیت  مؤمنان دارد.

مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در آیه ای در مورد حضرت سلیمان می فرماید چه بنده خوبی است به درستی که او زود باز گشت می کند.

بهرامپور در اشاره به نکات تفسیری این آیه ادامه داد: حضرت سلیمان(ع) ثروت زیادی داشتند و هر گاه که فکر می کردند رسیدگی به این اموال او را لحظه ای از یاد خدا غافل کرده زود توبه و رجوع می کرد.

وی افزود: خداوند دوست دارد بنده اش هر وقت تخلفی کرد، زود توبه کند؛ زیرا اگر توبه واقعی باشد، خدا توفیق دوری از گناه را نصیب او خواهد کرد.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و اینکه ایشان می خواستند فرزند خود اسماعیل را قربانی کنند، گفت: حضرت ابراهیم با قربانی کردن فرزند خود در واقع از تمام هستی خود به خاطر رضای پروردگار گذشت و خداوند نیز امامت جامعه را به ایشان داد.

استاد بهرامپور یادآور شد: مؤمن واقعی از این داستان های قرآنی درس گرفته و در سیره تربیتی خود به آنها توجه کرده و سعی می کند که همه چیزش برای خدا باشد؛ زیرا اگر انسان همه چیز را برای خدا بخواهد، خدا نیز تمام عالم را به انسان داده و تمام عالم را موظف به خدمت به چنین بنده ای کرده است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات