۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۱۰۵
امام جمعه بجنورد:

شبهه‌آفرینی و شهوت‌گستری دو آفت بزرگ دانشگاه‌های کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهوت گستری و شبهه آفرینی دو آفت بزرگ دانشگاه‌های ما است، گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که دانش آموزان و دانشجویان شبهات خود را مطرح کرده و نگذارند شبهه در اذهان آنها باقی بماند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش استان، با تأکید بر همفکری و هم‌اندیشی برای ارتقای برنامه‌ها، اظهار کرد: کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش درواقع هیئت و گروه اندیشه‌ورز است و باید تولید اندیشه کند.

وی با اشاره به لزوم تدوین راهکارهای ارتقای همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش، ادامه داد: تقویت همکاری بین این دو نهاد منجر به افزایش برکت کار و مؤثرتر شدن نتیجه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دانش آموزان از همان ابتدا با رویکرد قرآنی تربیت شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی از مهدکودک‌ها شروع شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر نظارت بیشتر در این زمینه، افزود: آموزش رقص به کودکان در مهدکودک فاجعه است؛ زیرا این‌گونه اقدامات صفحه پاک دل‌های کودکان را با گناه رنگ‌آمیزی می‌کند.

وی تصریح کرد: باید کارهای ما در کمیته همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش به‌ صورت اساسی صورت گیرد و توجه کنیم دشمنان از چه راه‌هایی می‌خواهند کودکان و نوجوانان ما را از ارزش‌ها دور کنند و ما هم از همان راه تقابل و مقابله را شروع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر نظارت بهتر، جهت‌دهی به مهدکودک‌ها و داشتن رویکرد ارزشی و قرآنی در آنها، اظهار کرد: باید کارهای زیربنایی جدی‌تر گرفته شده و به مباحث قرآنی نظیر حفظ، تلاوت و تجوید بیشتر پرداخته شود تا دانش آموزان ما در آینده به فضاهای گناه‌آلود گرایش پیدا نکنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید صبحگاه‌های مدارس پرمحتوا شود، افزود: لازم است در صبحگاه‌ها از ظرفیت روحانیان استفاده شده تا ارتباط دانش آموزان و نسل جدید با روحانیت تقویت شود.

وی با بیان اینکه شهوت گستری و شبهه آفرینی دو آفت بزرگ دانشگاه‌های ما است، ادامه داد: لازم است به‌ گونه‌ای عمل شود که دانش آموزان شبهات خود را مطرح کرده و نگذارند شبهه در اذهان آنها دور بزند و فربه شود تا در آینده به معضل تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت ارتباط حوزه علمیه با آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه را به هم متصل کنید؛ زیرا اگر این دو دریا به هم برسند خروجی‌های خوبی خواهند داشت./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات