۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۱۱۳
حجت الاسلام ذوعلم:

خبرگزاری رسا خلاءهای رسانه ای در حوزه را پوشش داده است

حجت الاسلام علی ذوعلم وحدت حوزه و دانشگاه را یک مسأله مغفول دانست و تصریح کرد: خبرگزاری رسا باید دراین زمینه حضور بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم

حجت الاسلام علی ذوعلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر و تشکر از فعالیت های خبرگزاری رسا، گفت: فعالیت های خبرگزاری رسا در زمینه پوشش مباحث علوم اسلامی و حوزوی در سطح جامعه بسیار محترم است و تا حدی توانسته است خلأهای موجود در این زمینه را برطرف کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: خبرگزاری رسا در طراحی خبر، سرعت در اطلاع رسانی و گستردگی پوشش خبری خود موفقیت های فراوانی داشته و توانسته است یک نوع جامعیتی را به صورت کامل پوشش دهد.

وی با بیان این که خبرگزاری رسا در مجموع خبرگزاری موفقی است، تصریح کرد: با وجود این که خبرگزاری رسا در زمینه ارتباط میان حوزه علمیه و جامعه موفقیت چشم گیری داشته است اما باید در برخی موارد حضور بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام ذوعلم ادمه داد: خبرگزاری رسا در مباحث نظری به صورت کامل و دقیق وارد نشده است؛ از آنجا که می توان خبرگزاری رسا را بازتاب دهنده اسلام ناب محمدی(ص) تلقی کرد باید حضور جدی تری در موضع گیری های دینی داشته باشد.

حجت الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا باید ارتباط خود با بدنه جامعه را قوی تری کند به گونه ای که جامعه متوجه شود حوزه علمیه نسبت به دغدغه های مردم حساس است؛ رویکرد نقد و آزاد اندیشی و مباحثه های درون گفتمان انقلاب اسلامی نیز باید در خبرگزاری رسا فعال تر شود.

وی ادامه داد: ارتباط حوزه با دانشگاه به عبارت دیگر پیوند حوزه و دانشگاه و به تعبیر امام خمینی(ره) وحدت حوزه و دانشگاه مسأله مغفولی است که فقط در ایام وحدت حوزه و دانشگاه از آن یاد می شود اما خبرگزاری رسا می تواند آن را در خط اصلی کار خود قرار داده و در گفت وگوها و میزگردهایی به بررسی و آسیب شناسی موانع و تبیین راهکارهای تحقق این مهم بپردازد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان با توصیه به استفاده از تجربه خبرگزاری های دیگر گفت: خبرگزاری رسا در صورت استفاده از تجربه ها و روش های خبرگزاری های خارج از کشور موفقیت های بیشتری به دست خواهد آورد.

وی ادامه داد: حتی سایر ادیان نیز دارای خبرگزاری های با تجربه ای هستند اما آیا خبرگزاری رسا تاکنون تجربه های آنها در زمینه ارتباط و جذب مخاطب را مورد بررسی قرار داده است؟؛ همچنین خبرگزاری رسا باید دایره پوششی خود را از پرداختن به دغدغه های حوزویان یا مخاطبان متدین خارج کند و ارتباط خود را به لایه های خاکستری از نظر اعتقادی یا مخاطبان مخالف با تفکر حوزه گسترش دهد تا بتواند آنها را جذب کند./1324/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات