۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۲۱۱۸
کارشناس ادیان و مذاهب:

خطر عرفان های نوظهور باید جدی گرفته شود

کارشناس عرفان های نوظهور حوزه علمیه گفت: امروزه در جامعه معنویت سکولار مشاهده می شود و این همان معنویت منهای اسلام است، نحله های آنان رنگ و بوی ادیان الهی را هم ندارد اما عرفان حقیقی مؤید عقل است.
نادم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی نادم عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: بسیاری نحله های نوظهور در کشور در مراسم های معنوی در کشور سرایت کرده است و باید اقدامات لازم جهت روشنگری جامعه انجام شود.

وی افزود: در سال 2014 پنج هزار فرقه نوظهور در جهان ثبت شده است و امروز شیطان پرستی سنتی در ایران مرسوم است و فقط برخی ار نمادهای آن در جامعه مشاهده می شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: شیطان پرستی به معنای غیر الهی بودن در زندگی همه افراد دیده می شود و همه افراد باید به طور دقیق سبک زندگی خود را بررسی کنند.

وی با اشاره به خطر عرفان های کاذب در جامعه و جذب جوانان در این فرقه ها خاطرنشان کرد: روح بهایی گری، شیخی گری و اخباری گری در جامعه حلول کرده است و باید نسبت به همه ارکان فکری آنها تسلط داشت.

حجت الاسلام نادم افزود: نخست قدم در مسیر عرفان های نوظهور واژه ای است که مانند هم خانواده خود معرفت، به معنای شناخت یا شناختن آمده است.

وی معنویت مدرن و پست مدرن را از معضلات جدی در جامعه برشمرد و افزود: معنویت گرایی مدرن است که معنویت گذشته و ائمه را قبول ندارند و معنویت سنتی را باطل اعلام می کنند و می گویند که پاسخگوی نیاز فطری بشر نیست.

استاد  عرفان های نوظهور ابراز داشت: معنویت سکولار مشاهده می شود و معنویت منهای اسلام است نحله های آنان رنگ و بوی ادیان الهی را هم ندارد اما باید دانست عرفان حقیقی مؤید عقل است.

وی گفت: اشو به عنوان پرطرفدارترین عرفان نوظهور در ایران سلسله ای از امور را برای عقلانی نشان دادن اعمال خود نشان می دهد و از این طریق طرفداران فراوانی برای خود جذب کرده است.

حجت الاسلام نادم در پایان گفت: شدت در آمیختگی عرفان های انحرافی و اصیل سبب شده است که بسیاری از افراد از این شباهت، برای مغالطه جامعه استفاده می کنند./۹۷۹/202/ب2

ارسال نظرات