۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۰۲۱۳۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

طلب دنیا باید موجب رشد و تعالی انسان شود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که طلب کردن دنیا باید همراه با رشد و تعالی باشد، گفت: استفاده از مطامع دنیوی باید در جهت آبادانی آخرت باشد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام خمینی(ره)  قزوین برگزار شد با اشاره به طلب کردن حسنه و نیکی از خداوند متعال، گفت: عده‌ای از خداوند می‌خواهند که در دنیا و آخرت به آنها نیکی عنایت کند اینها کسانی هستند که چون در مسیر مستقیم قرار گرفته‌اند خداوند به آنها حسنه را خواهد داد و در قیامت سربلند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به معنای حسنه در فرهنگ روایات، افزود: حسنه در حقیقت همان خشنودی و رضایت خداوند متعال از اعمال نیکوی ما است، اگر انسان در این دنیا کاری کند که رضایت حضرت حق را در بر داشته باشد آن کار برای او حسنه محسوب شده و موجب سعادت انسان در روز قیامت می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه دنیاطلبی را از صفات ناپسند انسان‌ها دانست و اظهار کرد: کسانی که به طور مداوم در دعاهای خود از خداوند درخواست بهره دنیوی می‌کنند و می‌گویند پروردگارا به ما در دنیا روزی عطا کن این افراد در آخرت از رزق معنوی بی‌بهره‌اند و جزو زیانکاران به شمار می روند.

وی در ادامه با بیان این که طلب کردن دنیا باید همراه با رشد و تعالی باشد، ابراز کرد: انسان می‌تواند هر آنچه را که از دنیا مورد نیازش است از خداوند متعال درخواست کند اما سخن در این است که استفاده از مطامع دنیوی باید در جهت آبادانی آخرت باشد چون اگر کسی مطام دنیوی را فقط در خدمت خود دنیا قرار دهد در قیامت نادم و پشیمان خواهد بود.

خطیب جمعه استان قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان میان درخواست های دنیوی و اخروی خود باید تعادلی را ایجاد کند، تأکید کرد: به هر میزانی که انسان از خداوند دنیا را طلب می‌کند باید در طلب بهره معنوی آخرتی هم باشد زیرا هر دو برای تعالی انسان لارم است، بهره دنیوی انسان را برای اطاعت و عبادت خدا آماده می‌کند و بهره آخرتی نجات بخش انسان از گردنه‌های صعب العبور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به زیانکارترین مردم در قیامت طبق آیه قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای بندگان آیا شما را از زیانکارترین مردمان آگاه گردانم، آنها کسانی هستند که سعی و کوششان در زندگی دنیا به هدر رفته و خود می‌پندارند که کار خوب انجام می‌دهند و حال آنکه این گونه نیست.

وی در پایان گفت: باید از خداوند بخواهیم که ما را در مسیری هدایت کند که به دنبال دنیا و متاع آن نباشیم چرا که دنیا و متعلقات آن برای انسانی که اهل درک و بصیرت باشد چیزی جز لهو و سرگرمی نیست، از این رو همواره باید از خداوند متعال حسنه و بهره آخرتی را طلب کنیم./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات