۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۵۰۲۲۵۶
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

ائمه طاهرین قوام دین الهی هستند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با استناد به آیه ۳۶ سوره توبه، قوام دین مبین اسلام را دوازده امام معصوم(ع) عنوان کرد.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در پنجمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهرای(س) قم با اشاره به آیه 36 سوره توبه، گفت: تعداد ماه ها در قرآن کریم 12 ماه عنوان شده است؛ خداوند همراه با خلقت زمین، این 12 ماه را قرار داد که 4 ماه آن ماه های حرام است و احترام خاصی دارند.

وی با اشاره به این که از آیه 36 سوره توبه برای اثبات امامان معصوم(ع) استفاده شده است، افزود: امام محمدباقر(ع) به ابوحمزه ثمالی فرمودند، ظهور حضرت حجت(عج) از اموری است که حتما انجام خواهد شد و هیچ تبدیل و تغییری در آن وجود ندارد؛ هر کس در این فرمایش اهل بیت(ع) شک کند، کافر و منکر امام است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ادامه داد: ایمان به امام زمان(عج)، ایمان به پیامبر اکرم(ص) است و هر کس ایشان را منکر شود، خداوند بهشت را برای او حرام کرده است.

وی با بیان این که یهود، مسیح و حتی کافران هم این دوازده ماه را می دانند، ابراز داشت: قوام دین به این 12 ماه نیست، چرا که غیر از مسلمانان هم دوازده ماه را قبول دارند و اسامی آن ها را می دانند؛ منظور از عدد دوازده، ائمه معصوم(ع) و پیشوایان دین مبین اسلام هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: چهار ماه حرامی که در این دوازده ماه وجود دارد، اشاره به چهار امام معصوم(ع) دارد؛ علی بن ابی طالب(ع)، علی بن الحسین(ع)، علی بن موسی(ع) و علی بن محمد(ع)، چهار معصومی هستند که به خاطر اسم خدا محترم شدند.

وی با تأکید بر این که قوام دین خدای متعال به وسیله این دوازده نور پاک است، گفت: در آیات و روایات تأکید شده که باید مراقب باشیم به این دوازده امام معصوم(ع) ظلم نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی اظهار داشت: در روایتی بیان شده که اسامی ائمه معصوم(ع) دو هزار سال پیش از خلقت حضرت آدم(ع) نوشته شده بودند؛ این روایات در کتب اهل سنت نیز بیان شده است و در برخی از کتب روایی اهل سنت، اسامی مبارک ائمه(ع) به صراحت ذکر شده است./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات