۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۵۰۲۲۷۰
حجت الاسلام رنجبر:

انسان مستعد می تواند از فیض بی نهایت الهی بهره ببرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت امام در شرح دعای سحر می فرمایند اگر شخصی واقعا مستعد پذیرش فیض باشد پروردگار او را از خزائن بی پایان و فناناپذیر و معادن تمام نشدنی بهره مند می کند.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش  شد، به بیان نکاتی از شرح دعای سحر حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی منشأ رنگ ها را نور دانست و افزود: هر رنگی از نور بوده و هر اندازه ای نور نیاز باشد و نور بدهد کم و کاسته نمی شود، اگر گلی صورتی است صورتی بودن خود را از نور دارد اما این که چرا صورتی است چون استعداد بازتاب این رنگ را دارد.

این کارشناس دینی با بیان این که قرآن می فرماید خداوند متعال نور است، اظهار داشت: قرآن می گوید خدا مثال نور را دارد و هر چیزی مثال رنگ را خواهد داشت، همانگونه که نور چشمه رنگ ها به شمار می رود خداوند متعال چشمه همه خیرات و خوبی ها است.

وی ادامه داد: خدا هر اندازه عطا کند چیزی از او کم نمی شود، اگر انسان عزت و قدرت می خواهد همه عزت ها و قدرت ها نزد خدای بزرگ است، چشمه قوت، قدرت و اقتدار خداوند است و هر قدر که انسان بخواهد دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند متعال هر اندازه نعمت دهد از خزانه او کاسته نمی شود، ابراز داشت: حضرت امام در شرح دعای سحر می فرمایند اگر شخصی واقعا مستعد پذیرش فیض باشد پروردگار او را از خزائن بی پایان و فناناپذیر و معادن تمام نشدنی بهره مند می کند.

وی عنوان کرد: بنابراین انسان ها تنها باید به درگاه الهی مراجعه کرده و هر چه می خواهند از او بخواهند و طلب کنند نه این که به افراد دیگر امیدوار باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات