۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۰۲۲۸۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:

شناخت حقوق شهروندی بر اساس معیار دین برای همه افراد ضروری است

حجت الاسلام موذنی با بیان اینکه شناخت حقوق شهروندی برای همه افراد ضروری است، گفت: حقوق شهروندی و احترام به آن می تواند اعضای یک جامعه را به هم متصل کند.
حجت الاسلام موذنی

حجت الاسلام حمید موذنی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طبق آموزه‌های دینی همه اعضای یک جامعه جهت استفاده از منابع و منافع جغرافیایی یک سرزمین باید با یکدیگر برابر باشند.

وی با بیان اینکه از آموزه های به جا مانده از امیر مومنان، موضوع برابری انسان‌ها کاملا برای همه روشن است تصریح کرد: زمانی که در جامعه تحت حضرت علی(ع) به یک زن یهودی تعرض شد حضرت به دلیل اینکه در جامعه اسلامی امنیت آن زن زیر سوال رفت آشفته شد.

حجت الاسلام موذنی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) با دیدن شخصی مسیحی که مشغول تکدی‌گری بود آشفته شده بودند؛ چرا که بر این باور بودند در جامعه تحت حکومت ایشان همه شهروندان باید از حقوقی برابر در اقتصاد بهره ببرند.

وی افزود: از نظر فقهی کسی که خرج و دخلش با هم برابر نیست و نمی‌تواند مسکن، روزی همسر، فرزندان و آتیه فرزندانش را فراهم کند اگر دولت نتواند مخارج او را پرداخت کند از حق شهروندی بازمانده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان با بیان اینکه شناخت حقوق شهروندی بر اساس معیار دین برای همه افراد ضروری است اذعان کرد: حقوق شهروندی و احترام به آن می تواند اعضای یک جامعه را به هم متصل کند.

وی گفت: می‌توان از حقوق شهروندی به عنوان یک الزام در حفظ یکپارچگی جامعه در دولت ها نام برد.

حجت الاسلام موذنی اظهار داشت: مدیران دستگاه ها و نهادها باید جهت هدایت جامعه در این امور برنامه‌ریزی های دقیق انجام دهند./302/831/ب1

ارسال نظرات