۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۳۰۷
امام جمعه عجب شیر مطرح کرد؛

ضرورت توجه به افطاری ساده و سبک زندگی اسلامی در رمضان

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه رمضان فرصت عادت به سبک زندگی اسلامی است، گفت: افطاری ساده نمونه سبک زندگی اسلامی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
حجت‎الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر مسأله فرهنگ سازی افطاری‌های ساده با محوریت اماکن مذهبی، اظهار داشت: مساجد می توانند در این فرهنگ سازی نقشی مؤثر و محوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برپایی افطاری های ساده در ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، گفت: دوری از مصرف گرایی افراطی از جمله برکات افطاری‌های ساده است، بنابراین ماه رمضان به جهت ویژگی‌های خاصی که دارد می تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی نیز تأثیرگذار باشد.

امام جمعه عجب شیر ابراز داشت: از برکات ماه مبارک رمضان تعالی معنوی و دوری از معاصی الهی است، این شرایط می تواند برای تحکیم سبک زندگی اسلامی در جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد و از رهگذر رمضان در تمام سال نشر یابد تا از برخی الگوهای زندگی غربی رهایی یابیم.

وی با تأکید بر حفظ الگوهای سالم غذای حلال و پاک در جامعه و پرهیز از الگوهای غذایی غلط غربی، تصریح کرد: غذاهای اصیل و سنتی جزئی از هویت ایرانی اسلامی ملت ایران است که هم سلامت غذایی در آن حفظ شده است و هم شرایط شرعی غذا مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه گرایش جامعه به سوی عادت‌های اشتباه غربی و سبک زندگی غربی سبب ایجاد بحران‌های اعتقادی، روانی، سلامتی و فرهنگی در جامعه خواهد شد، بیان داشت: دوری از سبک زندگی غربی به معنای دوری از جنبه های علمی و پیشرفت‌ها در غرب نیست، بلکه دوری از فرهنگ غلط و غیر اسلامی غرب است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی افطاری‌های ساده مورد توجه و تأکید رهبر انقلاب است که باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود، دادن افطاری به روزه داران دارای ثواب بالایی است اما برپایی افطاری تجملاتی نه تنها مطلوب نیست بلکه از جهت اسراف و صرف هزینه غیر لازم در دین اسلام مذموم است.

امام جمعه عجب شیر با تأکید بر برپایی سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی به همراه دوری از تجمل و اسراف، گفت: رمضان را می توان تجلی گاه سبک زندگی اسلامی دانست که بستر را نیز برای عادت همگان به این شیوه زیستن فراهم کرده است، رمضان یک ماه بی نظیر برای آموختن زیست اسلامی است./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات