۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۰۲۳۰۸
آیت الله سلیمانی:

وجود احزاب برای افزایش فعالیت‌ها و مشارکت های سیاسی مردم ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اصلاح طلبی و اصول گرایی را دو روی سکه یک نظام دانست و گفت: وجود احزاب برای برافروختن تنور فعالیت‌ها و مشارکت های سیاسی مردم از ضروریات است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در دیدار دبیر مجمع نیروهای خط امام در سیستان و بلوچستان در دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: منطق قرآن این است که باید در لوای جریان برای خدا اقدام کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر جریان شکل نگرفت تکلیف از فرد ساقط نمی‌شود؛ همچنان که اگر نماز جماعت شکل گرفت نعم المطلوب است و اگر شکل نگرفت نماز فرادی به قوت خود بر فرد تکلیف است.

وی با اشاره به چگونگی بعثت پیامبر عنوان کرد: بعثت نبی مکرم اسلام انفرادی بود و ایشان سه سال آیین اسلام را در اختفا نگاه داشت و بعد از سه سال به منصه ظهور رساند؛ چرا که می‌خواست این تفکر پشتوانه پیدا کند و تبدیل به یک جریان شود که قدرت‌های مقابل به راحتی نتوانند آن را مهار کنند.

آیت الله سلیمانی افزود: پیامبر در طی سه سال توانست تفکرش را به یک جریان چهل و چهار نفره تبدیل کند و بعثتی که در بدو امر انفرادی بود به جریانی تبدیل شد که دیگر امکان توقف آن وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز به یک جریان تبدیل شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز جریانی است که از دل آن نامزدهای انتخاباتی با سلیقه متفاوت سیاسی بیرون می آید که حاصل جمع رای آنها در واقع رای به نظام است.

وی اصلاح طلبی و اصول گرایی را دو روی سکه یک نظام دانست و اظهار داشت: تنها گروهی که در انتخابات اخیر مردم را از مشارکت منع می کردند منافقین بودند و همه حرفشان این بود که رای شما به سبد نظام می‌رود.

امام جمعه زاهدان وجود احزاب را برای برافروختن تنور فعالیت‌ها و مشارکت های سیاسی مردم از ضروریات دانست و افزود: به تعبیر مرحوم شهید مطهری دو لبه قیچی برای یکدیگر حرکت می‌کنند؛ به نوعی که انگار با هم در تقابل هستند اما به واقع برای بریدن یک چیز که آن آرمان شیطانی دشمن است با هم در تعامل هستند./202/831/ب1

ارسال نظرات