۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۲۳۶۷
معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق اندیمشک خبر داد؛

برگزاری کارگاه های پژوهش محور در مدرسه امام صادق

معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک با اشاره به اینکه به علت کمبود منابع مالی از برگزاری دوره آموزشی ـ پژوهشی در تابستان رویگردان شدیم، گفت: در سال تحصیلی جاری کارگاه های پژوهش محور و طرح استادیاری را در مدرسه برگزار کردیم.
پژوهش محوری

حجت الاسلام محسن شایان، معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به ترتیب 21 و 16 مقاله از سوی طلبه های پایه سوم تا ششم به جشنواره علامه حلی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه پژوهش محور ادبیات عرب «ویژه پایه های اول تا سوم» پنج شنبه هر هفته با حضور اساتید مدرسه و کارگاه پژوهش محور فقه و اصول «ویژه پایه های سوم تا ششم» در سال جاری هر کدام به مدت یک ساعت در دو ترم تحصیلی برگزار شدند.

معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی سه جلسه آموزش مقاله نویسی برای طلبه ها برگزار کردیم، افزود: طرح استادیاری را در مدرسه به این صورت برگزار کردیم که از طلبه های فعال و منضبط هر پایه تحصیلی برای رصد فعالیت ها، افت و خیزها و کم کاری های علمی طلبه های پایه های پایین تر استفاده می کنیم و هر هفته گزارشی از فعالیت ها را منعکس و کلاس کنفرانسی برای طلبه ها برگزار می کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی «حوزه باید انقلابی بماند» به دلیل مسائل مالی طلبه ها برگزار نشد، اظهار داشت: طلاب نیز رقبتی به شرکت در این مسابقه نداشتند و سال پیش به کمک برخی خیران کتاب های مسابقه را تهیه و به صورت رایگان در اختیار طلبه ها قرار دادیم.

حجت الاسلام شایان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 5 برابری بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و ابراز داشت: کم کاری ها، معضلات و کاستی های جامعه در نتیجه عدم توجه به پژوهش است، حال آنکه مرکز، پول مورد نیاز را به مدارس تزریق نمی کند و اگر هم واریز کند در مدرسه ما چنین چیزی مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه طلبه های مدرسه عاجز از پرداخت پول تایپ دست نوشته هایشان برای ارسال به جشنواره علامه حلی هستند، تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه پژوهش در میان طلبه ها و راه اندازی کارگاه های پژوهشی منابع مالی نداریم و به همین علت از برگزاری دوره آموزشی ـ پژوهی در تابستان پیش رو صرف نظر کردیم./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات